View Single Post
  #58  
Old 21-11-2010, 17:00
retrocaddy's Avatar
retrocaddy retrocaddy is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 163
Default

Ik zal proberen een korte toelichting te geven over de weg tot nu toe:

Zodra de keuze gemaakt was voor de variant is het passen en meten begonnen. 50 accu's verdelen door de auto valt niet mee.
Hieronder het concept schema voor de basis onderdelen:



Na een paar weken / maanden speurwerk en veel contact met mensen in de USA heb ik een pakket samengesteld met de benodigde onderdelen.
Zie hieronder een groot deel van het pakket:




De Boxer in Tilburg is gestart met de aanpassing van automaat naar handgeschakelde bak. Voorafgaand heb ik hem wat opgeknapt.
Daarna is Ron gestart met de accu bakken en dus ook het plaats maken voor de bakken:




In de tussentijd heb ik de bodem ontdaan van alle bitumen en andere rommel, schoongeborsteld en voorzien van een coating. Gelukkig was er nergens laswerk nodig:




Daarna bakken zetten voor de accu's aan de voorzijde.
10 t.p.v. de tank en uiteindelijk 8 t.p.v. het reserve wiel:




Achter de bank een bak voor 14 accu's gezet van 2 mm plaatstaal en afgelast in de auto. In de motor ruimte de adapter + elektro motor geplaatst.
Met links en rechts een accu bak voor ieder 5 accu's. Boven op de motor een steun voor de controller(aansturing van de motor):










Daarna de accu's + controller geplaatst:





accu's onder de bank 2 x 4 stuks:




10 accu's geplaatst waar vroeger de tank zat:






Daarna wat geknutseld met hout, voor het maken van vacuum vorm mallen.
Dit om later de accu's mee te bedekken.






Ondertussen de kunstof bakken geplaatst en een verhoogde motordeksel gemaakt:




de motorruimte:








de accu deksel met doorkijk venster:




De inrichting voor in de koffer is nog niet klaar, deze moet ik komende tijd nog afwerken. Je ziet in het midden en onder de accu bakken en links een dc-dc converter. Omdat ik geen dynamo meer heb pakt dit apparaat stroom van het totale accu pakket en vormt het om van 160 volt naar 12 volt. Vandaar dat tegen de achterwand een extra 12 volt accu staat. Deze is voor het reguliere 12 volt systeem(verlichting, claxon etc.) Rechts staat de lader uit de USA, deze zit ingebouwd, zodat ik overal waar ik maar 220 volt kan vinden hem aan kan sluiten:






Op de plaats van de klok zit nu een digitale meter die alle benodigde info geeft.(stroom verbruik, capaciteit etc.)




Hieronder de folie kunstenaars aan het werk. De auto volledig restaureren en spuiten was qwa budget niet mogelijk. Het doel was ook geen show auto te maken, maar een frisse look zodat hij opvalt. Het blijft een oude auto die ergens rond 2000 is opgeknapt in de USA en dat kun je nu ook wel zien.
Maar ik ben zeer tevreden over het resultaat!












Hieronder de foto's van de onthulling en het eindresultaat wat de buitenkant betreft. Komende weken is er nog veel werk aan de binnenkant.)nieuwe vloerbedekking, isoleren binnenkant voorzien van folie etc.):















Tot zover, ik zal vorderingen t.z.t. weer uploaden...
Reply With Quote