Ik heb eerst een week rond gereden in de golf 3. Dit beviel erg goed en ben erg benieuwd hoe dat gaat in de golf 2. Dus toen maar begonnen met demonteren. De golf 3 op de brug bracht nog een vervelende verassing:
Dit is de onderkant van de bak, waar vliegwiel draait. Helaas niet van te voren gezien door de plastic afdek kap aan de onderkant van de wagen.
Dit heb ik opgelost toen de bak er uit was met alu-epoxy. Hiervoor had een aluminium epoxy repareer setje gekocht van Loctite. Dit is een twee componenten plamuur speciaal voor alu. Het werkte buiten mijn verwachtingen! Het was lastig om het gat op te vullen, maar ik heb zelfs het bout gat weer kunnen maken. Simpel genoeg door het boutje in te smeren met de epoxy en na het uit harden weer er uit te draaien.
Toen stond de golf 3 er dus zo bij
Ik strip deze nu zo kaal dat hij naar het oud ijzer kan. Dan begin ik demonteren van de golf 2. Ondertussen de TDI voorzien van een nieuwe distributie en netjes schoonmaken.
Ik heb nog geen goede voorste motorsteun balk gevonden. Die van een ibiza van 2001 zou ik ophalen maar deze blijkt het zelfde als die ik al heb van de golf 3. Nu eentje zoeken van een corrado, grote kans dat dit wel gaat passen...