24-11-2010, 19:13
|
 |
Volksforum Draaideur Donateur
|
|
|
|
Vragen mbt elektronica sensoren / instrumenten paneel
Hallo,
ik vroeg mij af of er hier mensen zijn die verstand hebben van de elektronica van sensoren en het instrumentenpaneel.
Ik heb namelijk zo mijn twijfels over mijn koelwatertemp + niveau indicator en schakelindicator. Ik wil hier eigenlijk eerst aan gaan meten voordat ik overga tot aankoop van (dure) onderdelen.
Kan iemand mij vertellen met welke ingangssignalen de koelwatertemp en niveau indicator werken? en wat ik daar aan kan meten?! Ik neem aan dat er bepaalde ohmse waarden gemeten moeten worden maar ik heb geen referentiewaardes of iets dergelijks. Kan iemand mij hierbij helpen zodat ik kan kortsluiten waar het probleem zich bevind.
Tevens heb ik mijn twijfels over de werking van de schakelindicator, deze zit aangesloten met 1 rubber slangetje aan de achterzijde, bij het losnemen met draaiende motor hoor je duidelijk lucht zuigen maar ik krijg geen indicatie van mijn 1e tot en met mijn 4e versnelling. In mn 5e licht de pijl wel op maar ja dan valt er nog weinig op te schakelen, hoort dit zo of klopt er ergens iets niet?
Het gaat hier om een Golf 2 GTI uit 1985 met EV blok.
mvg
Robert
Passat Sportline 2.0 20V 2002 (SOLD)
|