Thread: diepe velgen
View Single Post
Old 27-11-2010, 20:47
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore

zie maar dat de boel niet scheeftrekt bij het lassen, als je gaat lassen in de draaibank.

ik heb eerst alles gepunt (eerst 2 keer, dan daartussen weer 2 punten en zo elke keer de velg laten draaien om te zien of ze recht is. ik heb dit gedaan op men bandenmachien. die arm om de band af te trekken gewoon TEGEN en BOVENOP de velg gezet en gezorgd dat de velg altijd schoon gelijk bleef. en dan weer extra puntlassen in.

daarna heb ik tussen de puntlassen streeplassen gezet en elke keer versprongen naar de andere kant en zo blijven rondgaat tot alles dicht is. dan met de halfautomaat op hoge stroom over de ganse las nog eens extra over gegaan om een goeie sterke las te krijgen en daarna de band op gelegd om te zien of die luchtdicht was. ik heb namelijk op de zwarte rand ook een hoop gaten moeten dichtlassen omdat het center van die velg gepuntlast was. ik heb dus eigenlijk 2 helften aan elkaar gezet (de achterkant en center als 1 helft, en de buitenrand als 2de helft).

als het effectief maar een 25-30euro is hier in de streek, ga ik men andere velgen toch laten doen. t heeft een hele zaterdag geduurd om die ene velg te maken (natuurlijk ook de eerste keer fout gemaakt)
Reply With Quote