06-12-2010, 18:37
|
VW Addict
|
|
|
|
Gas houdt in bij koude motor - gaskabel?
Sinds gisteren heb ik een vreemd probleem met mijn Golf 2 GTI 16v PL uit 1990. Bij een koude motor loopt hij soms zo beroerd, dat hij dreigt af te slaan, maar blijft dan toch nét lopen.
Zo was ik gisteren van huis weggereden en na ongeveer 4 minuten gereden te hebben, sloeg ik een rotonde af en viel het gas opeens terug. Hij reageerde even niet meer op het gaspedaal en dreigde zelfs uit te vallen (liep 500 stationair ofzo). Heb toen een minuut of 2 met gevarenlichten in de berm staan wachten en paar keer het gas ingetrapt. Op een gegeven moment pakte hij hem weer en reed hij weer normaal.
Vandaag onderweg naar huis hield hij weer ontzettend in aan het begin, toen de motor nog koud was. Ik ben toen langs de weg gestopt, heb de motorkap opengedaan en heb een paar keer gas gegeven door met mijn handen aan de gasklep te zitten. Het viel mij op dat de kabel die aan de klep zit (gaskabel) een beetje slap hing en bij het overhalen van de gasklep, ging de kabel soms niet mee en gaf hij geen gas.
Als de motor warm is, heb ik nergens meer last van.
|