View Single Post
Old 14-12-2010, 22:32
andyb andyb is offline
Forum Regular

Hallo,

Ondertussen een beetje verder proberen achterhalen wat er aan scheelt.

Heb een bougie los gedraaid(hopelijk terug vast genoeg, hand vast + nog een snokje na geven?) en gekeken of deze vonkt = OK
Aangezien dat de bougies nog maar een paar maand oud zijn ga ik er van uit dat de andere ook in orde zijn. Verder was er niets abnormaal te zien aan het contactpunt van de bougie. Deze stond ook niet nat.

Toen ik een beetje probeerde te kijken naar de binnenzijde stond de piston en zo gewoon iets vochtig maar niet "drijfnat"(verzopen zoals ze zeggen?)

daarna een oude bougie genomen, en eens alle bougie kabels getest = deze vonkt elke keer.

Dus toch maar weer even gekeken naar de carburateur/brandstofaanvoer(ZIE FOTO).
Nu komt het: Toen ik dus zei dat hij benzine naar de carbu spuit, heb ik enkel gekeken of er benzine uit de uigang van de zwarte brandstoffilter kwam > dit is zo. (NR2)

Ik heb nu het darmpje laten zitten tussen benzinefilter en carbu en hier op het einde(NR1) komt dus geen benzine meer uit..ook al hou ik het darmpje lager dan de uitgang van de filter, nog komt er geen benzine uit, even door het darmpje geblazen en deze zit niet verstopt. Als je kijkt naar de benzine die uit de benzinefilter uitgang komt, "spuit" dat er ook niet uit maar gulpt dat eerder(wel een volle straal, niet sputterend!), alsof er niet genoeg druk op zit ofzo

Zou de zwarte filter(NR2) verstopt kunnen zijn? of eerder een probleem bij de benzinepomp(NR3 of is dit nog iets anders?)? Of is dit gewoon door het lange stilstaan(tweetal maanden) dat de benzinedruk gewoon weggevallen is? of ergens valse lucht trekken?

thanks!

Uploaded with ImageShack.us
Reply With Quote