View Single Post
Old 20-12-2010, 21:16
lschothuis lschothuis is offline
VW Enthousiast

Default Golf II problemen met de kachel

beste forumleden,

in deze winterse tijden is het natuurlijk erg prettig als we er warmpjes bij zitten in onze auto's. Bij mij is de kachel er echter (eigenlijk van de 1 op de andere dag) mee opgehouden.
Ik heb de thread over de niet werkende kachels al doorgelezen maar dit gaat vrij snel over naar het vervangen van de foam in de kachel.
Wat ik graag wil weten is hoe ik kan checken wat het precies is, door stap voor stap dingen te checken.
Eerst even de probleemanalyse:
- kachel wordt niet warm, ik bedoel dan ook echt niet. ik zet hem wel aan omdat als ik smorgens weg rij de binnenkant van de ramen soms bevroren is door ingelopen sneeuw. Dit redt de kachel dan vaak net na een tijdje.
- Het is eigenlijk van de een op andere dag gegaan. Heb wel eens een stukje foam in het roostertje zien zitten, maar mag eigenlijk geen naam hebben. Voorheen deed hij het altijd prima, na 5 minuutjes aangenaam warm in de auto. Dus verwacht eigenlijk niet dat dit het is.
- Er zit genoeg KVS in, ook bijgevuld tot aan de max, auto wordt goed warm, staat netjes constant in het midden.
- Ik heb geen zogenaamde 'by-pass' constructie bij de slangen die vanuit de motorruimte het dashboard in gaan. Deze slangen worden overigens wel warm. (heb 20 minuten gereden en toen gevoelt, toen waren ze 'lekker warm' als ik mn handen eraan hield. Weet niet precies of ze echt heet moeten worden? )
- er leek klein drukverschil te zitten tussen deze slangen (weet niet of dat iets te betekenen heeft maar zeg het er maar bij )
- Heb naar het lijkt geen lekkage gehad, geen natte voeten aan beide kanten. Neem aan dat als er een lekkage was, ook het KVS-peil zou moeten dalen en daardoor de motor te heet zou worden.

Heb verder nog geen actie ondernomen, naast het controleren van bovengenoemde dingen.

Als ik denkfouten maak hoor ik dat graag. Waar ik naar opzoek ben is de stappen om uit te zoeken wat de oorzaak is van de niet-werkende verwarming.

hoop dat jullie me kunnen helpen, weet niet waar ik moet beginnen namelijk, zodat ik er snel weer warmpjes bij kan zitten

Alvast bedankt!
Reply With Quote