
21-12-2010, 21:42
|
 |
Postwhore
|
|
Join Date: Aug 2005
Posts: 1,009
|
|
luchtmassameter is inderdaad een punt, en een heel enkele keer gaat de injectiecomputer door vochtbelasting wel eens kapot.
Verder is het 2.0 E blok naar mijn ervaring een van de meest betrouwbare blokken uit de VAG groep uit de jaren 90 met weinig onderhoudskosten. Dat motorblok is bijna 10 jaar in vele VAG-modellen gebruikt.
Heb zelf een Seat Ibiza gehad met dat blok, op regulier onderhoud na 1 keer een defecte luchtmassameter en bobine gehad in 5 jaar tijd en 100.000 km.
Onderdelen zijn zeer betaalbaar, veel is 2e hands of van goede kwaliteit imitatie te vinden.
Originele schuifdaken van een mk3 zijn nog wel eens een punt met afbrekende kabels, geleiders, defecte mechanismes etc. Verder wat roest aan dorpels, onderzijde voorschermen en achterklep. Afgezien daarvan weinig bijzonders. Niets wat niet te verhelpen is dus.
__________________
Owned VAG cars and their colours:
Seat Ibiza 2.0 GTI 2001-2006
VW Golf MK3 2.8 VR6 2006
VW Jetta MK1 1.5 2006-2007
VW Corrado 2.9 VR6 2007
VW Golf MK2 1.6 2007-2008
VW Golf MK2 1.8 G60 2008-2009
|