View Single Post
Old 26-12-2010, 14:29
3wheel 3wheel is offline
Forum Regular

k, effe update........

gloeiinstalatie reageert niet op afkoppelen sensor koelvloeistof temperatuur (als je daar de stekker afhaalt zou er maximaal voorgegloeit moeten worden) wel start de motor prima als je even een draad trekt tussen 1 gloeiplug en de plus van de accu; even minuutje wachten; dan snel naar binnen en sleutel doordraaien....... motor start direct maar loopt wat rommelig en rokerig stationair (de gloeipluggen horen als ik het goed begrepen heb na het uitgaan van het lampje te blijven "branden" tot de KVS temperatuur 60°C is, het nagloeien voor schoner en regelmatig stationair lopen bij koude motor)

gloeirelais inmiddels ook gevonden, zitten 3 zekeringen in van 5, 20 (reguliere steek exemplaren) en 50A (een metalen strip): alle zekeringen zijn goed, alle aarde-punten gecontroleerd (netjes schoon) geen slechte contactpunten in de stekkers naar het relais.............
dus helaas is mijn enige conclusie dat het relais overleden is........
gelukkig is dat heel simpel te vervangen en ga ik dus niet zitten rommelen met extra bedrading direct naar de gloeipluggen; morgen gewoon een relais kopen en de auto van vrouwlief lenen en als de golf echt nodig is tot het relais binnen is met het draadje starten
Reply With Quote