29-12-2010, 19:15
|
Postwhore
|
|
|
|
Bij mij begon de hobby met een honda mtx r2, 80cc 6 bak. Hier een tijdje mee gecrosst, was niet snel genoeg. Toen omgebouwd naar 125cc malossi, 24mm mikuni, en een hgs 125cc uitlaat van een crossmotor. Ging bloedhard, maar dat was van korte duur ( gek he  )
Daarna een puchje gekocht van een kameraad. Met verlengde ebr voorvoork, stang ertussen....je kent het wel. Blokje gereviceerd en spoeilpoorten en krukas bewerkt, 70cc k-star + hoge druk kop. 20mm dellortho spaco en een technigas krul ding uitlaat. Liep redelijk, maar niet snel genoeg als je die 125cc gewend bent. Ding verkocht aan een 12jarig jochie, als eerste crossbrommer. Bij de testrit de moeder de stuipen op het lijf gejaagd, dat die zo snel was
Daarna kwam de tijd dat ik de weg op mocht met een brommer, en toen een zundapp ks50 watercooled gekocht. Met een orgineele snelle cilinder en 20mm mikuni reed dit een goede 80 km/h. Daarna een homoet 6p erop geknald en een 22 mikuni. Ging als de brandweer. Door de jaren heen vaak van setup gewisseld ook 70cc maar dat beviel niet. Zo een beetje door gehobbyt tot ik 18 was. Toen heb ik de dapp helemaal opgeknapt en blokje weer opgebouwd met de 50cc waterkoeler, dit keer met een 24mm geflowde vlakschuif carburateur van mikuni en weer de homoet 6p. Loopt heerlijk en ik rij er in de zomerdag nog af en toe mee. De komende lente ben ik van plan er weer een 70cc met de 24mm mikuni en een aangepaste homoet 6p onder te gooien of af en toe mee naar het werk te raggen