Hallo allen,
Ik ben bezig mijn tdi motortje klaar te maken om in de golf2 te hangen. Ja ja, je zal wel denken daar heb je er al weer een.... En ja het klopt. Nog iemand die een tdi in een golf 2 gaat bouwen.
Er zijn al zo veel ombouwen gepost dat ik er hier niet een heel uitgebreid topic voor aan ga maken maar wellicht zal ik hier van tijd tot tijd eens wat vorderingen posten.
En niet te vergeten, ik zal vast en zeker wel eens wat kennis moeten lenen van de knappe koppen hier dus, ik zal ook vast en zeker wel eens wat vragen.
Ik ben dus bezig mijn AFN blok netjes te maken. Alle roestige delen vervangen boel even netjes spuiten enz. De motor heeft een totale revisie gehad. Maar jammer genoeg kan je er aan de buitenkant niet vanaf zien. Dus vandaar dat ik daar nog even wat tijd en moeite in ga steken voor het blokje in de golf2 moet komen.
Mijn eerste vraag, hoe krijg ik het vaatje wat boven de oliefilter zit los? ik heb al wel een klemmetje los moeten draaien en kan het vaatje nu zelf ook gewoon rond draaien maar hij komt er niet uit ook als ik er een beetje aan trek lijkt er weinig beweging in te komen. Ik zal er even een plaatje bij doen om het wat duidelijker te maken,
Allereerst sorry voor de onduidelijke foto/tekening maar ik heb even niets beters. Kon gelukkig een afbeelding maken uit ETKA. Het is het vaatje wat op de plek zit van de rooie cirkel.
En uiteraard even foto's van het slachtoffer

Een mooie golf 2 gti 8v edition uit 1990. Ja, ik weet het eigenlijk zonde om een edition om te bouwen maar hij staat er nou eenmaal en het is zonde om nog weer een golf aan te schaffen.
Let trouwens niet op de prachtige spiegels enz. Daar moeten nog even andere op.