View Single Post
  #18  
Old 11-01-2011, 20:56
jetta91 jetta91 is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 860
Default

Quote:
Originally Posted by DÁ-BRT
In mijn Polo zat een AFN 110pk tdi motor uit een ibiza met een eigenbouw mechanische pomp.

Er is ruimte zat, maar koppeling en bak vinden het niet leuk. Zelfs met de speciaal voor mij gemaakte clutchnet koppeling ging het niet. Ben blijven steken op 178pk en 408Nm koppel.

Nu ben ik bezig met een 2.0 16v TDI met 02A (ASD) 5-bak. Alleen nu wel alles ombouwen en het blok (55 graden) achterover kantelen.



haha okeej maar als je dus niet de 178 pk opzoekt maar gewoon op de standaard 110 of 90 pk blijft is er buiten het aanpassen van motorsteunen en de pomp eigenlijk geen tot weinig mechanisch aanpaswerk nodig als ik het goed begrijp?

en een eigenbouw mechanische pomp waar maak je die van wat gebruik je als basis? en hoe kom je eraan of kan je en wil je als je er tijd voor hebt mechanische pompen zelf opbouwen voor mensen die de overstap willen maken naar een tdi motor?

om er even verder in te haken, heb namelijk zelf ook een 1.9D waarbij je de diesel dus nog zelf naar de motor moet brengen.

hoe zit het met een TDI motor uit een lupo dan bedoel ik de 3L TDI
of de nieuwe polo motor de 3 cilinder TDI,
of zelf een Golf2 GTD motor of TD met een ic ertussen is daar ook meer over bekend?

mijn auto staat straks 3 maanden geschorst en heb alle ruimte om dat te gaan doen, maar ik denk niet dat ik mijn eentje genoeg technische kennis heb van TDI motoren of de ombouw hier naar toe
__________________
ex Passat 1.9 TDI
ex Golf variant TDI
ex Golf 1.8 GL LPG
ex Jetta 1.6 5 deurs
ex Jetta 1.6 Coupé
Huidig Golf MKII 1300I 260.000 KM
Reply With Quote