Quote:
Originally Posted by Dr.Golf
Hé Jarno, ik zou eerst eens je auto 10 minuten stationair laten draaien met de dop van het reservoir af.
hierdoor gaan alle luchtbellen uit je systeem die ontstaan kunnen zijn door het wisselen van de pomp en kvs.
gewoon net zolang wachten tot je fan wel aanslaat. doordat je geen druk opbouwt omdat het reservoir open staat zal hij ook niet overstromen, het kan ook zijn dat je hem te ver gevuld hebt na het wisselen.
uiteindelijk als je hem hebt laten draaien en de fan is aan geweest kan je de auto uitzetten en even wachten. mocht je een lekke kop hebben moet er nu iets van olie te ontdekken zijn in je reservoir of als ie de andere kant op lekt zal je auto een flinke pluim licht grijze rook geven als je hem weer start.
Ps : bij een lekke kop loopt de temp meter vaak heen en weer en een lek bollteje zie je niks van merk je alleen aan het lekken.
succes...
|
Zo dan,precies gedaan wat hierboven beschreven staat.
Motor stationair laten lopen zonder dop op reservoir. Na zo'n 10 minuten komt de KVS omhoog.
Even later begint het te borrelen en zodanig dat het KVS overstroomt.
Mooi z'n gang laten gaan en even later ging de fan aan en het KVS zakte.
Op deze foto draait de fan.
De slangen boven en beneden worden bloedheet en het KVS stroomt goed door in het reservoir.
Ik ben wel wat KVS verloren bij het opborrelen en dat verklaart misschien het knipperen van het rode temperatuur lampje.
Geeft dat de tempratuur of het KVS peil aan?
Ik zal bij koude motor het KVS peil even controleren en zonodig bijvullen.
De meter staat wel mooi in het midden en de uitlaatgassen zijn niet zichtbaar.
Ik hou het in de gaten! Nu nog de stuurbekrachtiging fixen..
Dr.Golf bedankt voor je duidelijk uitleg en suggestie!
