29-01-2011, 02:47
|
Forum Regular
|
|
|
|
Tja paar oorzaken kan ik wel bedenken;
Het kost veel tijd om het te gaan ophalen en als je slim bent plan je een route om meerdere auto's te gaan bekijken. Dat kost veel tijd en brandstof, dan moet je nog een auto ambulance regelen of dure export kentekens. Je moet ook nog geluk hebben dat er tegelijkertijd meerdere interessante te koop staan anders moet je alsnog voor 1 auto rijden, of thuisblijven en wachten maar dan is de eerste misschien al weer verkocht.. etc
Dan komt in NL de apk, kenteken etc. Vooral apk kan vies tegenvallen. Dan moet je veel tijd of honderden euro's erbij doen en dan is zo'n auto ineens niet zo lucratief meer.
Dan is er nog vragen en krijgen, ze vragen misschien wel 2500, maar of ze het krijgen... ik betwijfel het. Op marktplaats enzo zijn de kopers echt gigantische zeikerds. Ik had ook ooit een goedkope oldtimer golf uit duitsland. Ik dacht daar kan je je geen buil aan vallen, nou wel dus, je hebt in Nederland een hele hoop 'geinteresseerden', die bellen, mailen, doen toezeggingen, komen(soms) kijken maar ze kopen alleen iets voor de absolute bodemprijs.
Kijk maar eens hoelang die dingen op marktplaats staan, soms meerdere keren 'omdat de koper niet kwam opdagen' etc etc...
Aan de andere kant zolang de overheid niet ineens de oldtimer vrijstelling afschaft zal zo'n Golfje 2 amper in waarde dalen.
Ik heb nu een '88 diesel, betaal 60 euro per maand belasting, 720 euro per jaar dus. Ik heb dan wel geen afschrijving (goedkoop gekocht) maar op een goede oldtimer hoef je ook weinig af te schrijven, echter wel weer te onderhouden vaak... Dat kost meestal ook wel een paar honderd per jaar.
Ik vind juist dat er amper meer goedkope golfjes te vinden zijn in Dld. Het lijkt erop dat de prijzen steeds hoger worden omdat er zoveel vraag is.
|