View Single Post
  #29  
Old 08-02-2011, 08:31
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

idd GX zit dit alles ook op. PF is een digifant systeem, dat werkt anders. Weet niet welke klep je bedoelt die je imitatie hebt vervangen...

Dat de impulsverhouding varieert bij gas en gas loslaten is een teken dat de computer zijn werk doet. Hoe hoger de verhouding hoe langer de STK open blijft t.o.v. dicht. De STK gaat in een bepaald vast tempo open en dicht (hence het zoemen) maar je kan de verhouding tussen open en dicht per cyclus aanpassen. Langer open betekent meer lucht in de inlaat. Hierdoor blijft de motor op een constant toerental lopen in de computer bepaald. Het afstellen van de STK dmv de stelschroef op het gashuis zort ervoor dat het bereik waarbinnen de STK regelt goed ligt. Draai je deze te ver open dan krijgt de inlaat standaard al zoveel lucht dat de toeren niet onder 900 komt. Staat hij te ver dicht dan moet de STK alles doen en die kan niet 100% open staan.

Vacuum slangen kan nooit kwaad en liggen gewoon bij den dealert. Als hij ergens valse lucht trekt in sommige gevallen dan wordt daar niet voor gecompenseert met brandstof en loopt hij slechter. Controleer ook even de knie naar de remdrukbekrachtiger vanaf de inlaat. Daar wil ook wel eens een scheur inzitten.
Reply With Quote