
18-01-2005, 20:55
|
 |
Class of 2003
|
|
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
|
|
nu alweer wakker ja, het leven van een buschauffeur gaat niet over rozen, wel over NAT tracks...
Er vanuit gaande dat de distributieriem er af is:
1. Zet de motor met zuiger 1 in BDP (mbv kerf in vliegwiel of kerf op krukaspoelie, opgelijnd met merkteken in distributiekap).
2. Zet de nokkenas in de stand die hoort bij 1e BDP. Dat wil zeggen de centerpunt aan de binnenkant van het nokkenaswiel gelijk zetten aan de bovenrand van de cylinderkop, en dan wel met de centerpunt naar VOREN
3. Het hulpaswiel (dat is het 3e getande wiel tussen krukas- en nokkenaswiel) heeft ook een centerpunt, zet deze punt zo dicht mogelijk bij de inkeping op de krukaspoelie. (de centerpunt moet zeg maar net achter de inkeping vallen).
4. Als het goed is zie je nu de sleuf in de aandrijfas voor de stroomverdeler precies evenwijdig aan de krukas staan, daar wordt dus mee bedoeld in de lengte van het blok. Als je er voor staat dus precies dwars op de rijrichting van de auto. Kleine afwijkingen maken niet veel uit, kun je later oplossen door je ontsteking te verdraaien.
5. Schuif de stroomverdeler in het blok, door de schuine vertanding zal de rotor iets verdraaien. Monteer op zo'n manier dat na montage en verdraaiing de rotor precies wijst naar de plaats van bougiekabel 1 (even de verdelerkap plaatsen om te spieken).
6. Nu alleen nog de ontsteking afstellen met behulp van stroboscoop lamp of testlampje. Tijdelijke snelle manier zonder lampen is: zoek de stand met het hoogste toerental en dan ietsjes later...
Als de distributieriem er niet af is geweest dan zou alles moeten kloppen en kun je beginnen bij 4.
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
|
|