View Single Post
  #46  
Old 19-02-2011, 18:06
M v D's Avatar
M v D M v D is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 440
Default

Afgelopen week heb ik de nozzles van de verstuivers vervangen door exemplaren van een Mercedes 2,9 5 cilinder diesel. (De DNOSD 261, voor de geinteresseerden)
Ik had bij mijn oude verstuivers een zwetend brandplaatje, dus meteen de gelegenheid maar even benut voor een upgrade.
De openingsdruk heb ik af laten stellen op 175 bar. Standaard staat ie met GTD verstuivers op 155 bar.
Echt een schokkend verschil kan ik niet merken, wel in het lage en middengebied is er wat meer trekkracht, wat nooit verkeerd is natuurlijk.
Maar waar ik vooral nog mee zit is dat de motor stationair onregelmatig loopt, als ik ook maar beetje gas geef, iets harder dan stationair en het is over. Waar kan dat nu aan liggen? Nu met deze verstuivers is echt alles nieuw, dus wat nog overblijft is mjnsinziens een verschil van opvoerdruk bij één van de plunjers in de brandstofpomp. Wat dan alleen stationair te merken is. Kan dat uberhaupt??
Oh, ja, als ik de pomptiming verander blijft dit "kwaaltje" hoorbaar.
Wie o ie heeft suggesties?
__________________
-- '81 VW Passat 32B met 1.6 TD-ic. -- en Vento TD
Reply With Quote