View Single Post
  #2  
Old 21-02-2011, 09:27
Martyn_86C's Avatar
Martyn_86C Martyn_86C is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 352
Default

Hi Remco,

Goede keuze een G40

Quote:
Originally Posted by remcotje
Goede morgen,

Enige tijd weinig op het forum geweest, maar heb er een vw bij gekocht en heb wat vraagjes.

Ik heb +- 3 weken terug een matzwarte polo g40 aangeschaft.
al snel begaf de g-lader het. (''deze was zogenaamd gereviseerd'') Bij het openmaken van de lader werd ik aardig droevig. hij was ''geflowd'' nou echt de tranen sprongen haast in me ogen. leek wel dat een peuter en lekker met zijn vijl in had lopen rammen. Mooi lomp werk dus...

Kortom g-lader afgeschreven nu kompressor erop gezet (m45 eaton) Da's het betere werk! (ook mijn idee, als de mijne het begeeft)

Nu heb ik een vraag/probleem wat ik in de oude situatie ook last van had (dus nog met de g lader met een veelte kleine 60mm poulie)


* Soms staat de polo te halen tussen de 900rpm en de 1400rpm zelf vind ik dit best vervelend. waar zou dit probleem in kunnen zitten? Extra luchtschuif al gecontoleerd??? Deze regelt het stationair!

* Als ik zo richting de 5500rpm ga gaat alles prima, als mijn druk dan zo rond de 1bar druk komt lijkt het wel of dat de motor afgeknepen word en niet zo vlot meer trekt.
als ik op dat moment heel even me voet van het gas haal en dan weer gas geef loopt hij vlot door tot in zijn begrenzer????????? Klinkt als een brandstof tekort! Misschien je retour naar de tank afklemmen en nog eens proberen?!

*verder merk ik niks met rijden en loopt als een zonnetje en is onwijs rap!

Hebben jullie suggesties wat het probleem zou kunnen zijn!?!


Ook wou ik de ontsteking even goed afstellen dmv. een timing lamp maar omdat er een 5pk poulie set op zit heb ik geen markering tekens.

heb hem nu puur op gehoor en op zijn gasreactie afgesteld iemand een idee/tip om dit wel netjes af te stellen. Kun je em niet opnieuw "merken"? Dat zou ik althans doen...

Zal snel eens wat foto's posten! Ik zeg DOEN!! (ook van onder de kap)

Alvast bedankt!
__________________
Groeten, Martyn
Reply With Quote