Quote:
Originally Posted by Marcel86c
Olie pomp uit een 'Big-blok' past niet in een G40.
Als de overdruk klep echt vast zit loopt je oliedurk zo hoog op dat het rubber tussen je oliefilter uit knalt.
|
Dat dacht ik zelf ook.... maar op de foto was deze het zelfde, wat nu bleek... was dat de adverteerder op marktplaats zij dat het een 1.8 pomp was maar er stond een foto bij voor een small block... maar uiteindelijk toch de pomp opgehaald was bijna 450km rijden, gelukkig kon Jeroen (jetta1600gti) met mij de olie pomp ophalen nog hartstikke bedankt!!
Ook blies hij inderdaad de o-ring er zo goed als tussen het filter en blok uit! het bleef daar namelijk ook constant lekken!
De olie pomp is dus vervangen! gelijk even alle lagers gecontroleerd! wat bleek nu? het blok is recent gereviseerd!!!! De lagers zijn zo goed als nieuw! ook bleek dat de krukas afgedraaid en gebalanceerd is!
Toen de volgende verrassing, cilinderkop gedemonteerd en de zuigers eruit gehaald... deze waren ook vernieuwd (ze waren overmaats) en de zuigerveren ook! de cilinder was netjes gehoond en had nog netjes de ''hoon krassen''
de reden van zo extreem veel carterdruk was dat de zuigerveer slotjes allemaal recht tegenover elkaar stonden! dus verloor hij compressie hier langs! ook was dit de reden van de carterdruk!
dus alles netjes schoon gemaakt en gemonteerd op de juiste wijze!!
Gelijk de cilinderkop nog even uit elkaar gehaald! was ze waren vergeten bij de revisie waren de klepseals die waren echt heel erg hard geworden en waren versleten!
dus toen heb ik de klepseals ook maar vernieuwd!! en ook de kleppen opnieuw ingeslepen!!
Ook de klepstoters gecontroleerd en zijn ook zo goed als nieuw!
De ontsteking was kapot dat bleek bij het demonteren van de kop! het plastiek ringetje (waarmee de ontsteking gekoppeld zit aan de nokkenas) was in 2 stukjes gebroken

en was al een langere tijd kapot!! omdat ik niks anders had heb ik deze gelijmd met 2 componenten plastic lijm, dat spul is echt onverwoestbaar en gaat voorlopig niet meer los!
Gelukkig was het makkelijk op te lossen en heb ik niet extreem veel kosten hoeven maken!
En loopt het motortje weer heerlijk!!!
Nu binnenkort de uitlaat even aanpakken die maakt veel te veel herrie en word er echt niet goed van in de auto!
ook slipt de koppeling helaas nog door.. als de compressor eenmaal een beetje op druk komt gaat de koppeling erdoorheen! had ik de vorige keer al gezien toen de bak eraf lag! maar kon op dat moment niet zo snel iets regelen en heb de oude toen laten zitten!
wie heeft er ervaring met sport koppelingen? en weet waar ik die het beste kan halen? voor niet te duur??
