View Single Post
Old 12-03-2011, 19:03
levis's Avatar
levis levis is offline
Volksforum Aandeelhouder

Default Golf 1 1974 zwaluwstaart Org. NLD

Een tijdje geleden ben ik op het werk in gesprek geraakt met een andere VW liefhebber. Na wat gepraat te hebben, liet ik weten dat ik nog wel eens een golf 1 wilde bezitten van voor 1978. De man in kwestie wist nog iemand die een originele nederlandse golf 1 uit 1974 te koop had en dat hij deze wel wilde verkopen. na wat gegevens te hebben uitgewisseld ben ik twee weken geleden wezen kijken naar de desbetreffende auto, na goed te hebben gekeken, uiteindelijk beslist om de auto te kopen.

Vandaag was de grote dag en hebben we de auto opgehaald.

Het gaat om een originele nederlandse golf 1 zwaluwstaart uit 1974. Volgens golf1.de gebouwd in Augustus 1974 en in Nederland op naam gezet op 13 september 1974. Motor is een 1100 met een handgeschakelde 4-bak. In 1998 is de golf voor het laatst gekeurd en toen heeft de huidige eigenaar de auto losgetrokken om de auto te restaureren. dat is er echter nooit van gekomen en sinds die tijd is hij 1x van eigenaar gewisseld en heeft de auto altijd binnen in een hal gestaan. De auto lag vol met onderdelen, het enige wat miste waren de chromen bumpers.

Het is echt een project, maar ik heb de tijd. langzaam wat onderdelen zoeken en al een klein beetje beginnen met opknappen van wat losse onderdelen.

Hieronder de foto´s.

Dit is NIET de eerste eigenaar

1100 power.

Genuine Parts.