Hallo aardige mensen :P,
Ik ben al een tijdje informatie aan het verzamelen over het zelf inbouwen van Webers, maar ik heb het gevoel dat de meeste mensen die er verstand van hebben deze info ook het liefste voor zichzelf houden.
Daarom heb ik mijn foto's ook upgeload op een eigen server zodat ze kunnen blijven staan voor mensen die ook met niets beginnen maar het toch willen proberen. Ik hoop via dit topic een mooi overzichtelijk verhaal te krijgen en met het resultaat een goed lopend autotje
Maarja zal eerst even een intro schrijven, ik heb ongeveer 3 kwart jaar geleden een golf 1 cabrio gekocht met een niet lopende motor. Na enig overleg hebben we besloten om er een 1500jb blok in te gooien.
Ik vind dit zelf een mooi blok om te zien en daarom ben ik van plan om hem toch optisch en qualitatief up te graden om het zo maar te zeggen.
Aangezien ik het liefst alles zelf doe samen met een kameraad van mij (van fouten word men wijs) zoek ik eigenlijk meer informatie.
Wat is dan een beter alternatief dan de brakke pierburg te vervangen voor dubbele webers.
Na lang zoeken en bieden op ebay heb ik dan de volgende set gekocht:
Als uitlaatspruitstuk heb ik deze maar gekocht.
En als inlaatspruitstuk deze:
Verder heb ik een programmatje gevonden waarmee je de sproeier bezetting kunt berekenen, daar kwam het volgende uit.
Nu is mijn vraag wat heb ik verder nog nodig, ik had begrepen dat je zowieso een gas mechaniek nodig hebt maar ik weet niet waaraan ik dan moet denken.
Ook heb ik kelkjes nodig of is een luchtfilter toch beter ?
En waar zijn complete sproeiersets en dergelijke te koop ?
Alvast bedankt, groeten Erwin