Mijn 3-deurs VW Golf 1 uit 1976 - dus met kleine achterlichten, chromen bumpers en tietentellers - mag de deur uit.
Exterieur
De Golf is niet moeders mooiste; was ooit Mars rood, maar is nu zwart (ook op kenteken). Dit is met de roller en kwast gedaan; dus helaas niet netjes. De auto is niet strak en heeft hier en daar een plekje. Geen nieuwe dus
De auto is uitgerust met;
- Chromen deurklinken
- Chromen bumpers
- Kanteldak (lekvrij)
- Stalen 13" velgen met goede 175/70/13 Tyfoon banden
OF stalen 15" velgen met goede 165/50/15 Bridgestone banden (165 euro meerprijs)
- Schroefset (achter reeds gemonteerd, voor nog niet)
- Trekhaak
- origineel interieur
OF VW Corrado kuipstoelen (beiden 75 euro meerprijs)
Motorisch
De Golf was ooit een 1.1, maar er zit nu een goedlopende 1300 in. De kop schijnt door de vorige eigenaar gereviseerd te zijn. De auto rijdt niet op benzine (de tank, pomp, leidingen e.d. zijn eronderuit), maar start en loopt goed op gas (staat ook LPG op kenteken), ook in de winter! Het gemiddelde verbruik bedraagt 1:8/1:9.
APK
De Golf heeft vrijwel nieuwe (2 jaar) APK. Hiervoor is er veel laswerk (bijna 40 uur puur laswerk!) verricht; de dorpels zijn vervangen en o.a. de bodem, wielkasten en binnenschermen zijn aangepakt. Daarnaast zijn de wiellagers en de handremkabel vervangen. Tevens is de motor en de LPG installatie afgesteld afgesteld. Bovenstaande werkzaamheden hebben mij zo'n 700 euro gekost.
Wat recente foto's:
Wat foto's van VOOR de APK:
voorkant
rechts
achterkant
links
interieur
VERKOCHT!
Deze prijs is gebaseerd op het volgende: de prijs zonder APK
was 850 euro en de APK heeft mij zo'n 700 euro gekost. Kom ik op 1550 euro. Lijkt mij 1250 netjes. Het leukste is natuurlijk dat het een '76er Golf betreft.
Zeer beperkte inruil mogelijk