View Single Post
Old 29-03-2011, 16:17
JohanV JohanV is offline
VW Fanatic

Dit is wel een heeeeel oud topic, maar er staat nog geen echte oplossing in voor het probleem.

Toevallig had ik hetzelfde probleem vorige week bij mijn NZ. Het begon met heel laag stationair draaien en met moeite blijven draaien. Later werd het slechter. Hij startte en sloeg even aan, maar daarna direct weer af. Als ik direct na/tijdens het starten flink gas gaf, bleef hij wel draaien. Wel moest ik het gas erop houden want als ik losliet of remde, sloeg hij direct weer af. Niet handig bij stoplichten.

Probleem was dat de stekker van de luchthoeveelheidsmeter slecht contact maakte. Op een bepaald moment had ik alle stekkers aangedrukt en toen draaide de motor ineens weer normaal. Even de stekker van de LHM aantikken en hij viel meteen weer uit. Bleek dat twee pinnetjes wat groen waren uitgeslagen.

Blijkbaar viel het signaal naar de regelaar bij lage toerentallen weg of schommelde zoveel dat hij hem maar uit gooit. Als je gas geeft, is het verschil signaal/ruis blijkbaar groot genoeg voor de Digijet om er nog wat van te maken. Hij schokt dan wel als het signaal soms heel kort wegvalt.

Misschien dat iemand er nog wat mee kan... Neem niet aan dat de bovenstaanden nog altijd met dit probleem zitten.
Reply With Quote