03-04-2011, 13:36
|
 |
Postwhore
|
|
|
|
Weer een update! In aanloop op het seizoen vast het grootste probleem aangepakt. Het starten...
Trok na 3 seconden een volle accu leeg. Wist niet waar we moesten beginnen. Eerst massa vervangen tussen bak en chassis, nieuwe bosch spanningsregelaar. Deed helemaal niets meer.
Afgelopen zaterdag 12 startmotor opgehaald bij RAGE, daarna door naar het Kevermagazijn voor een nieuwe bronzen lagerbus.
Dacht dat het zaterdag echt niet meer goed zou komen. Probeer maar eens bij een kever een bronzen bus uit de versnellingsbak te halen terwijl die onder de auto hangt. Na heel wat slijpwerk met de dremel toch die bus er helemaal uit gekregen. Toen ging er binnen een kwartier de nieuwe bus in en de startmotor gemonteerd.
Wat denk je? Starten als een dolle!!!
Met redelijk volle accu kon ik hem makkelijk 10 keer opnieuw starten. Dit lukte eerst nooit!! Na iedere keer starten en weer uitgezet te hebben gaf hij op de analoge voltmeter weer netjes 13 volt aan. Bij starten zakte het voltage helemaal niet ver te terug en de laadstroom was perfect!
Ik ben helemaal blij. Voordat het seizoen voor mij kan starten hoef ik alleen nog maar audio te installeren, tapijt weer netjes verlijmen (sorry voor de natte voeten fredje!), stoelframe netjes zwart maken, HRC vervangen en een plaat monteren die de klappen op de drempel kan opvangen.
Klinkt als veel werk, maar hoop over een maandje klaar te zijn.