Quote:
Originally Posted by Rick_Leusden
Ja, een beetje respect tegen eendjes mag wel he! Beetje kansloos om ze dood te rijden terwijl je ze ook kan laten leven of niet? Als het er toch al vast staat maken die paar seconden ook geen donder uit!
|
Daar zijn juist wetten voor om de mensen boven die eendjes te plaatsen als het gaat om voor wie je moet kiezen als je die keuze moet maken.
En vreemd, maar de wetgevende macht zegt dat je in zo'n geval voor de, inderdaad, mens moet kiezen. De uitvoerende macht hoort dit dan ook zo uit te voeren, zodat die trias politica werkt zoals ie hoort te werken. Namelijk de scheiding van de machten. Heb je dan politie-agenten die denken dat ze hun eigen wetten mogen gaan maken, ga je een beetje de verkeerde kant op.
Dat geldt voor het uitdelen van bonnen bij zaken die met het blote (al dan niet speciaal getrainde) oog "gemeten" worden, met het onnodig hardrijden, tegen de verplichte rijrichting in rijden, door rood vliegen, etc. en dus ook bij het creëren van een gevaarlijke verkeerssituatie door het remmen voor dieren die geen schade aan jou of andere mensen kunnen opleveren.
Liep daar nou 'n zooi koeien over de weg, lag dat anders, en mocht je best remmen. Maar had ik voorop gereden, en had ik op de rem getrapt voor familie Dagobert, en er was me iemand achterop geklapt, had de schuld helemaal bij mij gelegen. Dat is namelijk wat de wetgevende macht bepaald heeft.

En speciale rijvaardigheidstraining of niet, maar die andere weggebruikers direct eromheen die een kruispunt met groene verkeerslichten neusje-kontje oprijden met 50kmh rekenen niet op zo'n zig-zaggende agent (omdat al die domme domme domme gewone mensen daar niet speciaal voor getraind zijn).
De wetten zijn er nou eenmaal om op te volgen, niet om te interpreteren. En de wetgevende macht bepaalt die, zodat de uitvoerende macht die uit kan voeren. Moeten ze dat ook doen, en niet remmen voor eendjes, of met het blote oog de rijhoogte "meten".
En inderdaad, ieder zijn hobby, en één van de mijne is het om te zeiken op dingen die volgens iedereen maar door de beugel moeten kunnen "omdat het toch niet anders is".