View Single Post
  #6  
Old 24-04-2011, 08:44
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

gietijzeren blok van een ford capri 2.0 4cyl.
ik schat toch een 300kg want met 2 opheffen is heeeeel moeilijk. t kan ook 200-250kg zijn. ik kan die niet echt direct wegen hier, dus ga ervan uit dat hij zwaar genoeg is


ik heb een niet verlaagde golf, maar nu hangt hem toch laag.
ff proefrit gedaan, wielen lopen niet aan (kassen zijn dan ook uitgeslepen)



ik heb een diesel en die weegt ledig al 920kg, ligt ook een sub in de koffer, wat gereedschap, normaal reservewiel en geen thuiskomer, en moet ook een grote rugzak meenemen. dus zal wel geladen rijden.
mijn punt is eerder of die kofferplaat dat gewicht zo plaatselijk kan houden?

het is dan ook een grotere motor uit een capri. ik heb al eens een 1100 escort motor op zo een rolkarretje gezet. rolkarretje mag 150kg dragen (vermoed dat die het max voor de wieltjes is)


dit is dan al zonder uitlaat en zonder dynamo.
een capri weegt 990kg, een escort weegt 760kg. ze hebben dezelfde achteras, dezelfde cardan, dezelfde versnellingsbak, dezelfde radiator, alleen een andere kas (escort is gezinswagen, capri sportcoupé), en een ander motor
de capri is dan nog eens superlicht gemaakt om sportief te zijn, dus alles van geluidsisolatie is eruit, de escort is voor confort gemaakt want t is een gezinswagen (heeft dan nog 2 deuren meer )
t gewicht zit hem ergens.



btw, zo een escortmotor heb ik op men alleen uit de dodge zijn laadbak gepakt en op de grond gezet. dus zo zwaar zullen die niet zijn. toch plooide dat karretje samen omdat het gewicht zo lokaal was en niet verspreid over die 4 wielen
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote