Eerst de roest helemaal eruit slijpen, dan een kwestie van plaatjes knippen
en erin lassen.
2 componenten epoxy-primer erop, volgende dag nog ff met strijkkit over alle naden, en klaar is kees......uhhhh Ron.
het zelfde geld ook voor de accubak.
Alleen had ik geen kant en klaar plaatwerkdeel ter beschikking.
dan komt een origami-cursus goed van pas. :biggrin:
het nadeel was dat ik al het werk buiten heb moeten doen, dit omdat mijn eigen garage helemaal volstaat.
Ik hoop alleen dat m'n achterburen er geen las-ogen aan over hebben gehouden. :biggrin: :biggrin:
toen het lasklusje klaar was moest alleen nog ff de versnellingsbak eronderuit om de koppeling te vervangen.
Er viel namelijk niet meer mee te rijden, waarom dit zo was, werd na demontage van de bak ook duidelijk.
de drukvingers zaten helemaal scheef in de drukgroep, en de koppelingsplaat was ook behoorlijk heet geworden, er zaten allemaal scheurtjes in de voering.
na deze vervangen te hebben, ook meteen maar een andere (lees jongere)versnellingsbak er tegen geschroefd, dit omdat tijdens de demontage een stukje was afgebroken waar je de koppelingskabel achter haakt, en aangezien deze toch in de kofferbak van de auto lag toen ik 'm kreeg.......
De bakcode's waren van beide bakken toch het zelfde dus kwa toeren zou er niets gaan veranderen.
Wat ik er verder nog aan gedaan heb:
*het schakelmechanisme is vervangen, oude stang was gebroken en de versnellingspook is ong. 8 cm ingekort om de schakelweg te verkorten.
*de remmen zijn losgeweest en de remschijven zijn ff vlakgedraaid.
* linksachter kwam de rem niet los => wielremcilinder zat vast geroest (had ik nog net 1 nieuw liggen) dus die ook maar vervangen.
*kenteken verlichting was eentje rot, had ik ook nog liggen.
*een paar dingen op de sloop gehaald, zoals het rechter dashbord kastje (zat er niet meer in.) een cockpitje met toerenteller, en een sportiever stuur gemonteerd van een jongere steilheck, die zijn ook een stuk dikker dan die hoepels die er voorheen inzaten.
*andere accu erin, had nog en vrij nieuwe staan.
*zolang ff andere velgen met goede banden erop van een polo 6n, worden na de keuring toch weer omgegooid, niet dat de oude zo slecht waren, maar ik ga er misschien komend voorjaar zelf ff een passend setje stalen velgen voor verbreden, en dan pas nieuwe banden erop.
*verder helemaal APK nagelopen en een beurtje eraan gedaan incl. een setje nieuwe contactpuntjes (had ik ook nog liggen), verder alles afgesteld.
*het kachelmotortje gesmeerd zodat het irritante piepje ook weg is.
*en een oude radio erin gezet.
En dat alles was binnen anderhalve week klaar.
goed, er zitten wel wat uren in maar dat moet je voor jezelf niet gaan tellen.
Hij is inmiddels dan ook weer een jaartje APK proof.
Ziet er gelijk weer een stuk anders uit met een ander cockpitje en stuur:
