View Single Post
Old 27-04-2011, 21:46
otzie otzie is offline
Forum Newbee

de auto is WEL verzekerd maar geen APK,
(en geen motorblok) die ligt nog binnen langs mijn bank..
de bedoeling is het beestje binnen een maand weer gekeurd te hebben, moet nog wat kleine laswerkzaamheden doen,

het blokje voorzien van nieuwe pakkingen en het koelhuis een likje verf geven,
zodat het er weer een jaartje of 2 tegen aan kan.

nu snap ik dat ermee rijden niet slim is, een vriend van me heeft groene platen dus een testritje om het geheel te testen/ naar keuringsstation te rijden is geen probleem.

vroeg me alleen af wat de combinatie kost mocht er toch iemand wakker worden en mij toch een proces verbaal willen gunnen .
omdat dat ding toevallig geparkeerd staat in een parkeervak.

auto is WA-verzekerd dmv oldtimer verzekering, geschorst en geen APK momenteel (ik heb begrepen dat dit bij een niet-oldtimer dan belastingontduiking is, maar met een kever van meer dan 40 jaar oud is van belastingontduiking geen sprake omdat er al 15 jaar geen cent wegenbelasting voor betaald wordt)

het is voor mij meer een rekensommetje, garageboxen zijn hier schaars en vaak zonder stroom tegen woekerprijzen van bijna 100.- in de maand mag je dan een boxje huren (erin rijden gaat net... alleen uitstappen niet meer)

het is dus niet de bedoeling dat ik ga cruisen zonder geldige APK..
vandaar de vraag.