View Single Post
  #16  
Old 29-04-2011, 13:43
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,534
Default

Quote:
Originally Posted by mark-golf1
oke ik ben het er wel mee eens met de theorie verhalen
maar volgens mij zijn er weinig die net als ik meerdere keren 4 uur lang op het circuit
hebben lopen blazen met een g lader (2 rijders en elkaar afwisselen)
we hebben overal problemen mee gehad behalve met de g lader
dus ik ben er niet zo huiverig voor


Misschien handig om de specificaties van je motor erbij te vermelden.
Het maakt een verschil of je vrij standaard rijdt of extreem.

Ik weet van mensen die regelmatig naar de Ring gingen dat ze Gladers op voorraad mee namen. Tot ze er helemaal klaar mee waren. Einde Glader motoren.
Zelf heb ik geen langdurig circuit ervaring, hooguit kleine korte circuits.
Met een vrij simpele G60 motor 71mm poelie en max 7000rpm motortoerental ging het aardig, zolang je maar niet te hard op de motor remt. (de durf was er niet)
Uit het verleden weet ik dat Hans Weijs met de groep A Rallye Golf heel veel laders heeft kapot gereden. Puur door het ramwerk dat het rally rijden met zich meebrengt. (Wie herinnert zich niet het programma "De Heilige Koe" met de legendarische Boem van de G60 motor van H.W., over de heuvel-afremmen-boem)
Op de vermogensbank heb ik bijvoorbeeld een lader verspeelt simpel door de toerenval aan het einde van de meeting. 62mm poelie 8200rpm motortoerental.
Reply With Quote