03-05-2011, 16:39
|
 |
Forum junkie
|
|
|
|
vollast probleem gti
Ik heb de volgende problemen met mijn golf 1 gti motorcode "EG" en vraag me af waar ik het zou kunnen zoeken/meten. Het is moeilijk uitleggen maar probeer wat ik constateer zo duidelijk mogelijk te omschrijven.
probleem 1
Het is starten en gelijk aanslaan maar dan de eerste paar seconden loopt de motor wat ruw/rauw. Als je dan gas geeft lijkt het net alsof je op drie cilinders loopt (denk niet dat dit echt zo is want hij slaat niet af bij stationair draaien). Binnen 20-30 seconden lopen is dit fenomeen weg.
probleem 2
Ik ben niet zo'n scheurijzer maar als ik een keer vanuit stilstand of rollend het gaspendaal volledig in trap (belast dus in versnelling koppeling los) dan klimt de motor wel in toeren maar heel rustig (als een slak).
Het is meer inhouden en zeker niet stotteren maar het is ook niet volledig inhouden want hij gaat wel door de toeren maar veel minder snel dan als ik normaal het gaspendaal gelijdelijk dosseer (dan ben ik veel sneller weg).
Bij geen belasting heb ik dit probleem niet en wat mij ook opgevallen is dat het probleem zich niet voor doet als ik een lange periode file of stadsverkeer achter de rug heb en dus ventilator al is aangeweest.
Het is een revisieblok met krap 7000 kilometer en alles erom heen is 2000 kilometer geleden nieuw en vervangen dus:
- injectoren, benzinepomp, benzinefilter, nieuwe extra luchtschuif, koudestart injector en zuigstraalpomp
- beru bougies, bougiekabels, rotor, verdelerkap
- olie 15w40, mann filter
- K&N inleg filter, powerrohr
Ik twijfel zelf aan de volgende dingen:
- of de motor(olie) op bedrijfstemperatuur komt? Dat er bijvoorbeeld iets mis is met de olietermostaat van de externe oliekoeler (luchtgekoeld). Ik ga mijn ampere VDO klokje nog vervangen voor olie temp VDO metertje.
- of kan bijvoorbeeld een slechte warmdraairegelaar dit veroorzaken? Dat ding vertrouw ik namelijk ook niet en daardoor de extraluchtschuif of koude startsproeier het probleem veroorzaken. Dit denk ik omdat ik bij koude motor lager stationaar toerental heb dan bij warme motor.
- Die vaccuum vervroeger op de onsteking met dat slangetje
De CO staat verder goed en ook benzineopbrengst van de injectoren is gemeten en goed bevonden.
|