Zo de polo staat weer op z'n wieltjes
Vrijdag zijn mijn broer en stefan (pewi) naar de sloop geweest waar een lupo gti stond.....
Ze gingen erheen voor de remmerij achter (schijfrem) en de fusee stukken voorzijde (daar komen dan de oude vr6 klauwen van mijn broer op). Maar toen ze het spul er aan het onderweg draaien waren zagen ze iets anders moois

(subframe met de motorsteun er nog aan) dus dat ook maar meegenomen.
Hier een foto van de benodigde remdelen achter....

(handremkabels en remleidingen zijn onderweg)
Toen kon het monteren beginnen, remschijfjes ff gestraald en in de gondverf gezet (tegen het roesten) en de brackets achter ff schoon gemaakt dan krijg je dit:
remblokjes waren nog zo goed als nieuw, dus ff schoongemaakt en weer gemonteerd. Remklauwtjes ook ff schoongemaakt en dan heb je ineens schijfremmen achter
Dan moeten achter alleen nog de remslangen/leidingen en handremkabels komen en is dat klaar......
Aangezien het subframe van de lupo gti verroest was, heb ik die helemaal kaalgeborsteld (wat een ... werk) en een nieuw likje verf gegeven:
Voor de voorzijde zijn de 280mm schijven nog niet binnen dus hier alleen een foto van de fusees met de gereviceerde corrado vr6 klauwen....

(bracket moet nog 5mm worden afgefreest zodat de bracket precies midden op de schijf komt)
Hier nog even een foto van hoe het hele spulletje er vrijdag avond bij stond:
Zaterdag ochtend de draagarmen en fusees gemonteerd (word nog voorzien van een nieuw likje verf).
Toen hebben we het torretje er ingehangen om te kijken hoe we uitkwamen met de lupo motorsteun (word ook nog voorzien van een nieuw laklaagje), dit was boven onze verwachtingen.
Het paste gewoon precies op 1 busje draaien na....
foto's zeggen meer als woorden:
Smiddags weinig meer gedaan omdat me broer een beunhaas klusje moest doen op de brug......
Hier nog even een foto van de bovenzijde. Voor de gein ff de stnd luchtfilterbox er in gemaakt maar die word toch maar vervangen voor een mooi ander filtertje
Na het eten zijn we nog heel even bezig geweest met de vw sharan inlaat, hier zaten nog 2 bevestigingspunten op voor de motorafdekplaat deze hebben we er afgeslepen om wat mee speling te krijgen tussen motor en motorkap.
Toen de inlaat gemonteerd icm de a3 gasklep.
aangezien de gasklep en inlaatdruksensor nu aan de andere kant zitten (L ipv R) moest de kabelboom ook wat aangepast worden, deze hebben we een stukje ingekort...
En dan krijg je dit:
Hier moeten jullie het nu even weer mee doen

tot de volgende update!!!