View Single Post
Old 08-05-2011, 17:28
RemG40 RemG40 is offline
Forum Newbee

Hallo mensen, ik heb me sinds kort ook aangemeld op dit forum maar heb me echter nog niet voorgesteld. Dit zal nog wel gaan komen in het stel je voor topic...

Maar om ff in te haken op bovenstaand temperatuur probleem. Zelf rij ik ook een g40 en heb soortgelijke problemen ondervonden en opgelost.

Het eerste probleem met dat tijdens rijden de temperatuur niet hoog genoeg oploopt en blijft haken op 70-80 graden ligt hoogstwaarschijnlijk aan het thermostaathuis zelf. Ik had dit ook en met vervangen van de thermostaat was dit niet opgelost. Als er vervorming in het huis zit dan sluit de thermostaat niet goed en kan er water ontsnappen richting radiateur met en lagere temperatuur als gevolg.

Probleem met het pas aanspringen van de fan bij 110 graden. De thermoschakelaar in de radiateur heeft 2 standen. Een langzame en een snelle. Als de fan bij 110 graden inslaat dan zal er iets zijn met de lage stand. Controleer ff de zekering van de fan, rode steekzekering 16 amp. De vierde van links onderste rij als ik me niet vergis en overtuig je daar van een goed contact, ff draaien met de zekering. (vertel zo waarvoor dat goed is). De stekker op de thermoschakelaar heeft 3 draden. de rodebruine is de accu plus, de roodwitte en de roodzwarte zijn de standen. Wanneer je dus de accuplus met een van de draden doorverbind (wel op contact zetten) dan moet de fan beide keren gaan draaien afhankelijk van welke draad je doorverbind de lage of de hoge snelheid.

Wanneer alleen de roodzwarte kabel de fan laat draaien dan is dus de langzame stand (roodwitte) defect en ligt het aan de voorschakelweerstand in de fan zelf en zal de fan dus moeten vervangen worden. Maar ff waarom je de zekering moet checken, ik had dus ook een probleem dat de fan niet aansprong en kwam erachter tijdens het afstellen van de motor, bij lange stationairloop sprong de fan maar niet aan. Met doorverbinden lukte het de fan aan draaien te krijgen. Thermoschakelaar vervangen en vol goede moed warm laten draaien, sprong de fan weer niet aan!!! Staande voor een raadsel dat bij doorverbinden wel gewoon deed. Maar na grondig zoeken bleek een gecorrodeerd zekering contact het euvel te zijn. Dus veel werk voor niks. Beginnen bij de basis gaat hier dus zeker op.

Hopelijk heb je er wat aan.
Reply With Quote