View Single Post
Old 10-05-2011, 12:52
Opa's Avatar
Opa Opa is offline
Forum Regular

Heb net de route nog eens bekeken,

We hebben 2 opties, over Maasmechelen of over Luik rijden.

Over Luik (totaal ongeveer 85km) ben ik pas nog geweest, met name een flink stuk bij Luik is erg slecht. Dacht dat ik het onderstel er af en toe bijna onderuit reed. Gezien een groot aantal van ons echt plat ligt zonder air wordt je daar niet echt vrolijk van. Krijg je ook weer van die remtaferelen met uitwijken voor de gaten in de snelweg. Niet fijn dus
Van de andere kant rij je hier wel bijna alleen maar snelweg en zijn alleen de laatste 10 minuten binnendoor. (wel zo handig met een lange colonne)

Over Maasmechelen (totaal ongeveer 80km dus korter dan over Luik maar wel 12 minuten langere reistijd)
Doorrijden tot aan knooppunt Lummen en dan omlaag via de 313 tot achter Hasselt, daar de snelweg af en de N80 op. Je rijdt dan toch een 30 minuten binnendoor, weliswaar voor een groot deel op die bekende dubbelbaans Belgische N wegen waar je 70-90 mag maar toch. Het stuk van Hasselt naar St Truiden is absoluut ok maar het laatste stuk ken ik ook niet.

Ik persoonlijk rij het liefst met en grote boog om Luik heen met z'n f*cking gatenkaas maar kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken.

Is er iemand bekend met deze routes of heeft misschien tips of suggesties welke van de 2 je het beste kunt nemen?

Grtz H

Member of Dub Stone Society
Click here for : Dub Stone Photography

Golf MK1
Audi TT MK1
Reply With Quote