hallo hallo ,
zit weer met een probleempje
heb vorige week een jetta 1.3 gekocht maar deze lekte enorm veel olie ( als hij warm was een plasje van 10 cm diameter op nog geen 30 minuten )
dus gekeken vanwaar het kwam ..
tussen de cilinderkop en het blok
dus paar avondjes met volle moed aan gewerkt , kop eraf , alles gereinigd , nieuwe pakking ( alsook die van het kleppendeksel , waterpomp , riemen etc . )
nu maatje van mij heeft vroeger bij een revisie bedrijf gewerkt en vroeg eraan dat vlakken van de kop persee nodig was want de auto moest dringend rijden ..
hij zei nog tegen me , dat kan nooit kwaad maar heel erg is het niet , tenzij je cilinderkop scheef is maar dat zie je wel snel genoeg dan .
nu vandaag ( 40 km na de werken ) je raad het nooit

blok helemaal nat , cilinderkop is nog droog daaronder alles nat ..
dus nu is de vraag , is men cilinderkop scheef ?
en wat zijn de opties ? , helemaal terug uit elkaar , en laten vlakken . nieuwe kop ? ...
grtz jelle