
02-02-2005, 19:42
|
 |
Banned
|
|
Join Date: Dec 2003
Posts: 830
|
|
Geplaatst: 01-02-2005 (12:49)
De situatie bij Jordan en de kansen van Robert
Jordan is onlangs overgenomen door Midland, sinds die tijd is de lijst met potentiële rijders explosief gegroeid. Robert Doornbos had goede kansen op een Jordan-stoeltje, maar is dat nog steeds zo?
Het Brits/ Russische team is het enige dat nog twee stoeltjes beschikbaar heeft voor komend seizoen. Sinds de overname is er veel gebeurd, Eddie Jordan is geen teambaas meer, Jordan's technisch directeur Mark Smith heeft ontslag genomen en voormalig F3-teambaas en huidig Midland-topman, Trevor Carlin, is de nieuwe teammanager van Jordan/Midland.
Voordat het team werd overgenomen golden Robert Doornbos en Timo Glock als de grootste kanshebbers voor beide vrije stoeltjes. Op dit moment is het volgens diverse media niet meer zo zeker dat deze twee rijders de stoeltjes ook daadwerkelijk gaan bezetten. Op dit moment doen vooral de namen van Indiër Narain Karthikeyan en Mexicaan Mario Dominquez de ronde.
In eerste instantie klinkt het wellicht vreemd dat deze twee relatief onbekende coureurs door de internationale media als favoriet worden beschouwd, maar als je iets verder kijkt wordt het toch iets logischer. Naar het schijnt heeft F1-oppergod Bernie Ecclestone 'himself' een grote vinger in de pap gehad bij de overname van Jordan door Midland. Het is algemeen bekend dat Ecclestone Grands Prix zou willen organiseren in Mexico en India. Niet zo verwonderlijk dus dat Bernie graag een Indiër en een Mexicaan in de F1 zou willen zien rijden. Dat zou weer extra mensen naar het circuit trekken en de aandacht voor de sport in die landen vergroten. De vraag is alleen: hoe groot is Bernie’s invloed?
Ondanks Ecclestone, denken wij dat Robert Doornbos nog steeds een goede kans maakt één van de Jordan-stoeltjes te gaan bezetten! Volgens het Jordan-team maken ze binnen twee weken bekend welke rijders de Jordans komend seizoen gaan besturen. Het is moeilijk, maar nog even geduld dus.
bron: sbsonline
|