View Single Post
Old 30-05-2011, 19:06
JohanHilverda's Avatar
JohanHilverda JohanHilverda is offline
Forum Regular

Default KDFi met DIS bobine

Zoals in mijn topic te lezen is heb ik een een paar maanden geleden KDFi injectiecomputer aangeschaft. Ook heb ik een JimStim om het een en ander te testen.

Het injectiegedeelte werkt goed volgens de LEDjes op de JimStim alleen nu zit ik met de DIS bobine/ontsteking. De bobine die ik heb is te koop op de website van importeur van de KDFi. De bobine ga ik in wasted spark mode gebruiken. De pin layout van de DIS bobine is de volgende:

Pin 1 = trigger a+d
Pin 2 = 12 v
Pin 3 = trigger B+C
Pin 4 = massa

Nog te begrijpen tot zo ver. Om zeker te weten dat ik het ontstekingsgedeelte direct goed aansluit wil ik het eerst testen op de JimStim. Hiervoor zijn 6 LEDjes beschikbaar op de JimStim. Ik weet alleen niet welke uitgangen van de KDFi ik hiervoor moet gebruiken, ik heb keuze uit de volgende:

IGN A1
IGN B1
IGN A2
IGN B2
Pin 1 transistor A
Pin 1 transistor B

Op de website van BS-autotune is het volgende te vinden:
Quote:
IGN A1

Dit is de aansluiting van bobine 1. Bij een viercilinder lijnmotor zal hiet in geval van een pasieve DIS bobine de spoel van de bobine voor cilinder 1 en 4 op worden aangesloten.

IGN A2

Dit is tevens de aansluiting voor bobine 1. De driver voor deze aansluiting is standaard niet aanwezig. Indien u met een AKTIEVE bobine werkt met een ingebouwde driver dan kunt u PIN1 van de transistor gebruiken om de driver van de bobine te schakelen. Gebruikt u per cilinder een passieve bobine dan zult u een driver moeten installeren en aansluiting IGN A2 moeten gebruiken om de 2e bobine aan te sluiten.

Bron

In de handleiding van de KDFi staat weer iets anders:
Quote:
The jumper IGN_A is used for triggering the ignition output A. IGN_B to IGN_D are responsible for the ignition signals B
to D accordingly. Software settings: Megatune “Basic Setup” – “Tacho input / Ignition Settings”
Examples:
Engine with mechanical distributor: Only IGN_A
1/cylinder engine: Only IGN_A
2/cylinder in/line engine with wasted spark: IGN_A with 2 power drivers
4/cylinder in/line engine with wasted spark: IGN_A, IGN_B with 2 power drivers each
6/cylinder in/line engine with wasted spark: IGN_A, IGN_B, IGN_C with 2 power drivers each
8/cylinder V engine with wasted spark: IGN_A, IGN_B, IGN_C, IGN_D with 2 power drivers each (max. equipment)

Bron

Voor de rest is er zeer weinig documentatie beschikbaar voor de KDFi. Volgende keer toch maar MS of iets dergelijks.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit moet aansluiten?

De reden dat ik deze vraag hier plaats is omdat de importeur(BS-autotune) hier geen antwoord op wil geven. Het bedrijf is van mening dat ik een cursus van €300 moet gaan volgen bij hun.
Reply With Quote