
06-06-2011, 11:28
|
 |
5 Cylinder Turbo Donateur
|
|
Join Date: May 2011
Posts: 5,862
|
|
Quote:
Originally Posted by Zollie
En over de krukaskeerring, als je geen blokkeerding hebt voor het tandwiel, hoe maak je m dan los? gewoon in de versnelling zetten en een erop hangen?
|
Dat kan, als je een vrijwilliger even op de rem laat staan, maar beter is om een lange v-snaar of multi-riem te nemen die stuk mag.
Die doe je om de poelie heen (die je er natuurlijk nog niet afgehaald had  ) en dan draai je hem met een bandijzer helemaal op (zoals je vroeger met je vervelende neefje op de schommel deed) totdat ie strak om de poelie klemt, vervolgens plaats je dat bandijzer achter een chassisbalk of iets anders stevigs en draai je met een lange ratel of wringstaaf de bout los, werkt altijd en je hoeft niet met een luchtsleutel op de krukas, als je die al hebt
Ik niet en daarom heb ik dit verzonnen, werkt op eigenlijk alles waar ik het op geprobeerd heb
Voordeel van een bandijzer is dat je hem altijd wel kan vastzetten ergens achter 
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005 SCRAPPED
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|