View Single Post
Old 09-06-2011, 07:42
Mice's Avatar
Mice Mice is offline
Postwhore

Maar eens even weer een update, of eigenlijk 2.
1 = , de ander is

Met hemelvaart had ik een paar dagen vrij, mooi tijd om even de cruise control erin te zetten.
Ik heb een orginele hendel gecombineerd met een MS-50 setje van Waeco.
Werkt super! Lekker cruisen nu dus....

Het hendeltje:

De orginele waeco bediening voor aan/uit is een tiptoetsje, dus je kunt alleen aan het ledje zien of hij aan of uit is.
Aangezien de vw hendel een schakelaar heeft kun je eigenlijk niet zien of de cruise aan of uit staat.
Dus, maar even opgelost door het ledje van de printplaat om te solderen en in het dash te zetten, kan ik mooi zien of hij "op scherp" staat (ledje lijkt fel op de foto, maar dat valt wel mee)

De vacuüm/servo unit:

En aangesloten op de gasklep:

Ben d'r heel blij mee, het werkt super

En de tweede update is minder leuk helaas

07-06-2011..........schade

Ik reed relaxed (op de cruise control )op een weg met twee rijstroken in dezelfde richting.
Die weg loopt op een stoplicht aan, dus iedereen op de rechterbaan remt voor het stoplicht waaronder ook ik.
Omdat ik bij het volgende kruispunt linksaf moest ging ik vast naar de linkerbaan die vrij was.
En met dat ik naast de rij auto's rij die rechts stonden te wachten was er een jonge dame die ook naar de linker baan wilde.
Dus ik zie haar in mijn ooghoek ter plekke van de bijrijdersdeur ineens het stuur omgooien richting de linkerbaan.
BAM! zo vol in mn cabbietje

De bijrijdersdeur, achterscherm, spatbordverbreder en mn c2 wiel zijn beschadigd

Schade aan de auto:

Wielschade:

Morgen komt de expert de schade opnemen, ben benieuwd.
Voorzichtige raming is 1500-2000 euries