View Single Post
  #13  
Old 14-06-2011, 09:18
kevinnMK1 kevinnMK1 is offline
Forum regular
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 62
Default

Quote:
Originally Posted by EvertVW
Het is geen tdi in dit geval. De i staat niet voor intercooler maar voor (direct) injection zoals Spiering eerder al vertelde. Als je er op een rendabele manier meer vermogen uit wil halen zul je de begrenzing van de turbo moeten laten veranderen of een grotere turbo monteren. Hierdoor wordt je max vuldruk groter waardoor er meer brandstof ingespoten kan worden waardoor het vermogen toe zal nemen. om de inspuithoeveelheid te vergroten kun je het beste de brandstofpomp bij een pespecialiseerd bedrijf laten aanpassen en afstellen. Het kost dan natuurlijk allemaal wel wat meer. Indien je bij een originele samenstelling het vermogen wil vergroten door de 'rookstop' op de brandstof te verdraaien zal het brandstofverbruik meer toenemen dan het vermogen. De auto zal dan dus flink zwart gaan roken. Denk er wel aan dat de 1.6 diesel motoren met turbo gevoelig zijn voor overmatige slijtage. Denk daarbij aan de koppakking en olieverbruik etc. Zomaar overal aan gaan draaien om meer vermogen te krijgen zal de levenduur zeer nadelig beinvloeden.
Gewoon origineel houden, dan blijft alles gewoon heel. Als je echt meer vermogen wilt>>motorswap naar 1.9 tdi 150 ps. Dan ben je een echte ""rappe jonge"
Succes!

Gr. Evert


Dus wat jij wil zeggen is de wastegate gewoon afkoppelen dat de turbo altijd naar zijn volledige druk gaat? dat die dan nog wat beter moet gaan?
ik heb nu gewoon dat inbusje 2.5 toeren ingedraaid.
en mijn pomp wat bijgegeven.
En ja het is niet de bedoeling om een vliegmachien ervan te maken. maar wilt gewoon dat ie wat beter gaat als nu. met niet te veel geld. en olie verbruiken doet ie nog geen druppel. alleen hoor ik 1 klep soms wat tikken. wat zou ik hieraan kunnen doen? of wat zou het probleem zijn hiervan? en is dit schadelijk?
mvg kevin
__________________
Golf MK1 1.6D Daily ride want =>
Honda integra => Pertotal.
Reply With Quote