Afgelopen zaterdag weer even bezig geweest.
De planning was om hem eindelijk op poten te krijgen maar dat doel is nog niet bereikt.
Als we het onderstel eronder zetten, willen we dat gelijk goed hebben en niet dat het er telkens weer onderuit moet voor andere klusjes.
Daarom is Jan deze week begonnen om de oppervlakkig geroeste delen van de bodem kaal te halen zodat we alles straks weer terug in de zink,primer en bodyschutz kunnen zetten en een volledig frisse auto hebben staan.
Ik zelf heb samen met Erwin en Johan de vooras in elkaar gezet voor zover dat kon.
We hebben van onze 3 sets voor-assen één mooie gemaakt en omdat we nu de kans hadden de verschillende onderdelen ook maar gelijk eens flink schoon gemaakt (de eerste gewicht winst zullen we het maar noemen).
Even voor de liefhebbers onder ons de vooras zoals hij nu is bestaat uit: Het aluminium subframe van een 944 Turbo uit 1985, het onbekrachtigd stuurhuis van een 944 type 1 uit 1981, De fusees en aluminium draagarmen van een 944 uit 1988 en als stabilisator stang de M030 kit van een 968 (30mm doorsnede

).
Zo hebben we nu het breedste en lichtste onderstel wat we mogen gebruiken.
We hebben in de draagarmen gelijk de Powerflex PU bussen geperst die we nog hadden liggen.
Verder komt er binnenkort vanuit Dub Detail een hele levering met o.a. een complete set van Powerflex voor heel de auto.
De as hebben we nog niet gelijk gemonteerd omdat het werk aan de bodem nog moet gebeuren en omdat de stuurkogel hoesjes kleine scheurtjes vertoonden.
Dus volgende week zetten we er gelijk een paar nieuwe stuurkogels op.
Verder heeft Jan deze week bij Lothar van Rennsport (Porsche specialist in Breda met bijna dezelfde naam) gelijk bijna alle bouten voor het onderstel nieuw besteld.
Zodat onze racer weer fris in elkaar kan.
Hoewel de meeste bouten nog mooi verzinkt en schoon zijn, zijn er toch al wel een paar afgebroken door de aluminium oxide die er omheen gekoekt zat

.