Thread: Ronaroot
View Single Post
  #1  
Old 24-06-2011, 13:32
ronaroot's Avatar
ronaroot ronaroot is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 2,288
Default Ronaroot

Och doe eens gek .... na bijna 5 jaar en meer dan 1100 post zal ik me toch eens "officieel" voorstellen

Ik ben Roger, hier met de profielnaam Ronaroot
(Voor de mensen die zich afvragen "what the fack" betekend ronaroot, nou hierin zitten de eerste letters van mijn vriendin en mijn voor en achternaam in verwerkt ...... je moet er maar opkomen he )

Ik ben op het moment 28 jaar en binnen enkele weken verwacht ik voor de eerste keer vader te worden
Ik woon in Limburg in de stadsregio: Parkstad.
Een aantal kameraden hebben jaren terug daar vwclubParkstad opgericht.
Ik zat toen nog in de "tuning scene" en ben pas later verstandig geworden maar uiteindelijk me er dus ook bij aangesloten

Inmiddels dus al dik 10 jaar een echte volkswagen liefhebber, zowel het rijden als het sleutelen en naar eigen smaak maken van de auto vindt ik echt geweldig.
In het begin was ik helemaal tevreden met alleen andere wielen, in de loop van de tijd ga je steeds verder
Zo ben ik 2 jaar terug voor de eerste keer een echt project begonnen.
Voor mij de eerste keer dat ik echt met de techniek in aanraking kwam.
Ik heb geen linker handen maar totaal geen technische opleiding of achtergrond dus veel hulp gehad maar enorm veel van geleerd .
De hele wagen uit mekaar gehad en op veel punten aangepast en of verbeterd.
Uiteindelijk een jaar later met een belastingvrij Golf 2 met een TDI uit de garage gereden.
Binnenkort nog naar de rdw om de tdi op kenteken te krijgen en dan eens kijken hoe vol de spaarpot is om de carroserie een "opknapbeurt" en nieuw laklaagje te geven.
Maar goed, voorlopig kan ik tevreden belastingvrije kilometers maken

Nog wat beeldmateriaal van mijn vw golfjes die ik in de jaren heb gehad:

Mijn eerste auto, mk2 1.6 bj '90



Daarna mk3 1.8 '95 (hier begon de tuning )



Toen mk4 1.9tdi '98 (hier was de tuning redelijk doorgeslagen )



Daarna mk3,5 1.6sr 2000



Als tijdelijk vervoer toen de rode stil stond een mk2 1.3 '92 (heeft overigens maar 1 weekend zo erbij gestaan)







En dan mijn huidige mk2 1.9tdi '85







Groeten Roger
__________________
'85 Golf mk2 1.9 TDI PD "mk2 outside / mk4 inside"

vwclubparkstad https://www.facebook.com/vwclubparkstad
Reply With Quote