Vanmorgen vlak voor mijn werk, ben ik door de rem getrapt
Wat een gewaarwording, maar gelukkig reed ik niet hard en reed er niets voor me.
Ik wilde voor de bocht voor de parkeerplaats op mijn werk afremmen en trapte zoals gewoonlijk op de rem en tot mijn verbazing kon ik hem tot op de bodem intrappen. Na een paar keer pompen was er wel weer druk, om op tijd stop te staan. Op het werk aangekomen nog even getest of het nog eens gebeurde, maar ik bleef druk houden.
Ik heb meteen een nieuwe HRC geregeld en voorzichtig na mijn werk weer naar huis gereden. De hrc heb ik al vervangen, omddat ik de auto morgen nodig heb. Verder heb ik de remvloeistof vervangen, omdat ie erg donker was (donkergroen

)
Het hele remsysteem heeft nu de lichtbruine DOT4 van Bosch.
Alleen is me bij het ontluchten van de remklauw rechtsvoor de nippel afgebroken tijdens het los (proberen te) draaien. Ik heb toen de leiding maar doorgespoeld door de remslang even van de klauw los te draaien (een halve slag, zodat er vloeistof uit kon). Die klauw moet ik dus een keer vervangen (dus wanneer iemand er een over heeft, hoor ik het graag

)
Moet alleen nog even kijken waarom het niet koud wordt in de auto terwijl ik de climate control aan heb staan en de compressor draait.