Solderen met een Weller 50w met puntstift en lekker heet, hoef je maar kort te raken om gelijk goed te solderen. Als je draadjes niet bij elkaar willen blijven kan je ter ondersteuning 2 of 3 tiertjes van een draad pakken en die als een soort borgdraad erom draaien, zit het helemaal snor, wel kort afknippen na het solderen anders past je krimpkous niet meer
Edit; net even een voorbeeldje gedaan voor je:

Oude Weller Magnastat is goed genoeg voor dit werk, hier heb je geen digitaal station voor nodig

Typische instrumentpaneel draadjes, dun en makkelijk te solderen, alleen willen ze alle kanten op! Je stript ze 10mm aan en gebruikt het best harskern met 60% tin en 40% lood. 63/37 zou nog beter zijn maar is niet overal meer verkrijgbaar geloof ik.
Even vertinnen
Hoe korter je met de bout eraan bent, hoe beter, de soldeer vloeit onder de isolatie en je draad wordt "hard" dwz. minder buigzaam en gevoeliger voor breuken.
Men neme een stuk draad met dunne tiertjes, op de foto gebruik ik dezelfde blauwe draad, maar die gebruik ik ook om zwaardere stukken aan elkaar te solderen.
Je pakt 3 tiertjes en draait die ineen.
Je maakt er deze lasso van, uiteinde haaks om, kan je straks makkelijk en zonder gereedschap de draden samenbinden.
Zo ziet dat eruit voor het solderen, staan je draden onder erg veel spanning (mechanisch gezien dan) dan gebruik je er gewoon 2
Even aantippen met een schone bout voorzien van verse soldeer (dus niet die soldeer die al 5 minuten aan de tip zit

)
En zo kort mogelijk afknippen geeft volgend resultaat, nu is het voor de verbinding het beste om hem met een doekje met isopropyl schoon te maken, maar het is voor jezelf alleen een stuk slechter
Krimpkous erom en klaar is kees! (is wel een lang stuk op de foto, dat lag nog in de buurt)