View Single Post
Old 20-07-2011, 11:18
dpwacky dpwacky is offline
VW Enthousiast

Default Monteur/Adviseur gezocht.

Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een monteur / adviseur die mij kan bijstaan en kan helpen en dit hoeft natuurlijk niet gratis.

Ik heb als doel om een golf 3 tdi motor met airco over te zetten of laten zetten in een golf 2, en ben op zoek naar advies van wat ik allemaal nodig ga hebben, wat ik nu al heb is minimaal en bestaat uit het volgende:

Ik heb een complete golf 3 TDI met 1Z 90 pk motor staan, deze is voorzien van airco door middel van een knopje (dus geen ecc), en voor de rest vrij basic uitgevoerd. Alle onderdelen aan deze golf zijn in perfecte staat. Auto is ook net door de keuring heen gekomen (3 weken geleden).

De golf 2 zal bestaan uit een model van 1984 tot en met 1986, maar daar loop ik nu dus op stuk, omdat het aanschaffen van een golf 3 zo gedaan was, maar door de vele adviezen en fora's die ik allemaal heb gelezen, snap ik er nu nog weinig van.

Mijn eerste dillema's zijn bij de aanschaf, als je een golf GTI aanschaft, dan kan je de assen van de GTI gebruiken, dan zal je je subframe moeten overzetten van de golf 3, en een voorbalk van een corrado ('90 model) moeten gebruiken om de voorste motorsteun erop te zetten.

Mooi voordeel van een GTI is dan meteen de grote radiateur, de remschijven rondom, en de spoorbreedte word niet groter. Maar een goede belastingvrije GTI is in de aanschaf wel meteen stuk duurder. En je zal dan toch het klokkenspel van de golf 3 erin moeten gooien voor de toerenteller, en of een GTD klokkenspel erin gooien.

Nou kan ik ook gewoon een golf 1.0 of 1.3 aanschaffen, volgens de fora's en dan hetzelfde als boven doen en dan de assen van een GTI aanschaffen, en de remmerij ook overzetten, en de koeling aanpassen en ga zo maar door, dus daar komt net iets meer bij kijken.

Maar wat ik ook heb gelezen is dat je ook het onderstel van de golf 3 er compleet onder kan hangen, dan krijg je een grotere spoorbreedte, en waar ik dan niet helemaal uitkom is of je dan ook de schermen moet uitrollen als je gewoon normale 15" velgjes eronder zet. (bijvoorbeeld de velgen die bij de rolling stones golf 3 standaard werden geleverd.)

Daarnaast is het zo dat de kabelboom nogal problemen oplevert, dus wat is the way to go daarmee? Want de 1 zegt omsolderen, de andere zegt gewoon de complete kabelboom uit de golf 3 halen en omzetten (dus van voor naar achteren), en anderen zeggen gewoon de helft doen. Dus motorkabelboom en dash kabelboom plus zekeringkast en naar achteren gewoon omsolderen. En ik lees ook dat de kabelboom plus tellers van een 90'er 91'er golf 2 ook beter is dan een van de '84 tot '86.

Ik heb zelf een elektro technische achtergrond en werk in de ICT, dus qua kabelboom en het omsolderen en omzetten hiervan voorzie ik zelf geen problemen. Ook het dashboard zie ik geen problemen in.

Dan is er nog dat de pendalenset van de golf 3 niet in de golf 2 past, en dat je een corrado 16v (90 model?) pendalenset nodig schijnt te hebben om de sensors en hydraulische koppeling over te zetten en deze zo in de golf 2 te monteren, een hevel heb ik ook gelezen uit een T4 maar ik hou meer van comfort dus dat liever niet

Ook lees ik veel over de conversies, en heb ook veel engelse fora gelezen, maar kom er niet uit hoe mensen de airco hebben omgezet en hoe deze exact werkt. Je zit ergens met een unit die de stroom van koude lucht nog kouder maakt, en/of dit direct op de intake van de golf 2 te zetten is, dat weet ik niet.

Zelf heb ik de voorkeur om een goedkope golf 2 aan te schaffen, en de motor, ophanging, bak, airco en draadboom van de golf 3 hier compleet in over te (laten) zetten.

Dan zelf dacht ik dat ik dan een voorbalk nodig heb van een corrado en een pendalenset van een corrado, en dus een '90 '91 dashboard/tellerset van een golf GTD.

Waar ik dan iemand voor nodig heb is om me zeker te laten weten dat dit is wat ik nodig heb, en of ik dan ook de schermen moet uitrollen en wat voor meer aanpassingen er nodig zijn (uitlaat / airco / elektronica / motorisch?!).

En dus ook het motorblok erin kan hangen en alles wat niet te maken heeft met de elektronica / interieur erin kan hangen / aan kan sluiten.

Ik hoor het graag via het forum of via pb, ik werk graag dan met vaste prijzen zodat ik weet waar ik aan toe ben, en ik zorg dat alle onderdelen op voorhand beschikbaar zijn, eventueel kan ik ook zorgen voor een droge dubbele garage, qua motor takel en/of gereedschap heb ik weinig tot niets. Kan deze op voorhand wel huren.

Gooi of pb maar raak ik hoor graag van degene die mij hierin kunnen helpen.
Reply With Quote