View Single Post
Old 21-07-2011, 18:11
hummer's Avatar
hummer hummer is offline
VW Fanatic

Quote:
Originally Posted by Bumper83
Vandaag met de GTI voor de eerste keuring in mijn bezit geweest: helaas afgekeurd

M'n mistachterlicht en achterlicht linksachter branden even fel en zat geen verschil in. Dat is verder geen probleem, kom ik wel uit.

Maar hij is ook afgekeurd op de handrem linksachter. Deze deed helemaal niets meer. Ik heb schijfremmen achter ivm GTI uitvoering. De keurmeester adviseerde mij om er een nieuwe remklauw/remtang of hoe je t noemen wilt op te zetten want handremmen op schijven achter bij Golfjes 2 was een bekende kwaal. Alleen heb ik met remmerij achter nog geen ervaring.

Mijn vraag aan jullie is of dit nog te repareren of te reviseren valt, zonder een compleet nieuwe aan te schaffen? Ik heb namelijk even research gedaan en een nieuwe remklauw kost 260 pleuro. Imitatie remklauw merk Hitec: 184,25 ex en een ruilklauw van Bosch: 121 ex.

Ik zou graag wat advies krijgen

Autoparts online kan de klauwen leveren voor +/- voor 100 tot 150 licht eraan welk type. Klauwen weer gangbaar met wd 40 is een optie maar dat
zal een tijdelijk oplossing zijn. Revisie is ook mogelijk maar is bij dit type niet makkelijk . Ik had begin dit jaar het zelfde bij de APK keuring toen gelijk maar alles vervangen klauwen schijven lagers etc kosten ongeveer 450 euro .

Reply With Quote