View Single Post
  #3  
Old 30-07-2011, 08:28
heboracer heboracer is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 47
Default

Gisteren even het een en ander getest, en daar kwam het volgende uit:

Injectoren na gekeken , beeld was goed.
Inlaatspruitstuk pakking gecheckt, zat goed.
Vacuumslangen gecheckt, waren allen heel.

Er blijft nu in mijn ogen maar 1 ding over, de ontsteking/hal gever is defect.
Hoe kom ik aan deze conclusie ? als ik de blauwe sensor lostrek, gaat de computer over in noodloop, deze gaat dan meer inspuiten , en je ontsteking vervroegen zodat deze makkelijker ontsteekt... als ik dat doe loopt de auto een stuk beter.
De halgever is een vervroeger dus deze zou kapot kunnen zijn. De bougiekabels/verdeler/bougies zijn overigens nieuw.

De jongen waar ik de auto van kocht had het probleem ook al eens, toen wou hij ook al de onsteking proberen , maar na wat gefriemel liep deze ineens weer goed, dus eigenlijk verder niets meer aan gedaan.

De vraag die ik heb , moet ik direct zeggen doe maar een nieuwe(gebruikte) ontsteking erop, afstellen en klaar, of zal ik de onsteking demonteren , nieuwe hal sensor plaatsen , en dan proberen... opzich kan er aan de onsteking zelf weinig misgaan lijkt mij , omdat deze mechanisch is.
Graag jullie advies..

Mvg
Mike
Reply With Quote