View Single Post
  #2  
Old 22-08-2011, 16:45
JohanV JohanV is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 416
Default

Als je een stekker hebt met 4 draden, dan is het volgens mij een opvoerpomp voor een nieuw type ZE. De oude heeft er volgens mij maar 3. Volgens het boek zit de bruin-blauwe er daar niet aan (massapunten zijn anders). Waarschijnlijk dus een nieuw type opvoerpomp met vlotter ooit in geknutseld. Ik dacht dat die verschillende diameters hadden, maar kan wel een aangepaste ring in zitten.

Volgens het boek heeft bij de oude ZE stekkerpin E9 hiermee helemaal niks te maken, die zit in de verlichtingsschakeling. Dus is er misschien verkeerd aangerommeld.

Bij de nieuwe ZE gaat deze in ieder geval rechtstreeks naar massa (via een stekker in de zekeringkast) dus je zou hem gewoon ergens aan massa kunnen leggen. Als die draad naar E9 er toch aangerommeld is, zou ik hem even losrommelen en het via een open relaisplek even aan de voorkant proberen met een krimpstekkertje. Bijv. relais 3 en 4 pin 6 liggen ook beide aan massa. Schuif je hem zo in en dan weet je of het niet aan de meter zelf ligt.

Grts,
Johan.
Reply With Quote