Goed, Ik had net mooi verhaal getypt, maar te lang gedaan over op OK klikken, dus verhaal was weg. hier opnieuw alles:
Hoi, Ik wil me bij deze voorstellen, ik ben een goede vriend van Forumfreak aka GTIpowerrr AKA henk.
Wij zitten bij elkaar in de klas. Ik lees al ong. 1,5 jaar volksforum, nu wordt het eens tijd me in te schrijven.
Ik ben Adriaan, woon in een klein dorpje tussen Den Bosch en Waalwijk in. oorspronkelijk kom ik uit de randstad (geboren in d'haag, in z'dam gewoon enz enz). 20 jr oud (1984)
Ik had zelf een marsrode Golf 3 uit eind '93 (LY3D), hier had ik een Golf 4 highline interieur in laten bouwen en nog wat dingen aan laten veranderen. Deze kreeg kuren en nadat ik er € 250 in gestoken had was hij nog steeds niet goed, en was de koppakking lek. Ik heb besloten hem voor weinig weg te doen (€ 750) en een Golf IV te kopen. Ik rij best wat KM's per jaar. Mijn Golf III heb ik gekocht met 192.000 KM en 1,5 jaar later had ik hem op 244.000 Staan. dat is dus best veel. mede daarom ben ik voor een Diesel gegaan. De wegenbelasting was wel een schrik. van € 76 benzine 1.8 GT uit nov. 1993 naar € 225 1.9 TDI 110PK eind '99 per kwartaal. Maar, ik moet er eerlijk bijzeggen. Bij de Pomp lach ik me rot. in het begin deed ik 1:11 - 1:13, dat haalde ik met de benzine ook wel.
Ik ben naar uffelte (186 km van mijn huis vandaan gegaan) naar een TDI goeroe (Jos, op TDICLUB.NL). Deze heeft mijn kathalysator (schrijf je het zo?) eruit gemept, de EGR pijp er tussenuit gehaald en de gaten met metalen plaatjes afgesloten. **(EGR Pijp zuigt als je halfgas rijdt weer uitlaatgassen de inlaat in. pas als je plankgas rijdt heb je 100% schone lucht) na het verwijderen van deze pijp en kat trekt ie behoorlijjk beter met tussensprints. Het laatste wat Jos gedaan heeft is met zijn laptop en VAG-com de inpuitingspomp op tijd gezet. De pomp stond zo verkeerd dat de waarde niet uitleesbaar meer was. nadat ik terug kwam van deze behandeling had ik het gevoel dat mijn blok gechipt was, niet normaal wat een tussensprints! Ik ga hem over een hele tijd (1 - 2 jaar) nog laten chippen. ben benieuwd hoe dat gaat. vooralsnog is het 3 weken geleden dat ik bij Jos was en geniet nog steeds! deze behandeling kostte me € 100. op
www.TDICLUB.nl hebben ze het niet over prijzen omdat deze verschillen en jos liever per telefoon heeft. vandaar hierop.
De wielen op mijn auto zijn 18" 225/40/18 Audi RS-6 Blackchrome Velgen.
Als een-na-laatste nog wat fotos van mijn auto (met dank aan Forumfreak):
Specs:
- Climatronic
- High Line (alles zwart meegespoten)
- Target 996 Radardetector ingebouwd. sensor achter voorbumper en ontvanger achter tellerhuis, Aan/uit schakelaar met vliegtuigschakelaar in+lege knop dashboard. Heb stuk kabelboom golf 4 + ESR knop klaarliggen. moet relais bij gemaakt worden. dat doet Broertje van een vriend van me. zo ziet meneer agent niks van stinger.
Installatie:
- Pioneer DEH-7500MP incl losse afstandbediening
- gele Kevlar pioneer speakers deuren voorin
- Op maat gemaakte hoedenplank met
- 330 W Pioneer 4-weg speakers aangesloten op
- 1000 W Climax Headache series versterker.
- 1000 W (500 W RMS) Pioneer woofer in caliber uitgerekende kist met poort en bocht.
komt lekker geluid uit.
Navigatie:
Hp Ipaq h1940 met bluetooth GPS ontvanger en TomTom3.
Wijzigingen die ik nog wil doen in volgorde van belangrijkheid (als dat een woord is):
1) originele cruise control in laten bouwen (
www.bm-onderdelenshop.nl)
2) originele Xenon inbouwen (zelf, marktplaats)
3) Geborsteld Aluminium R32 interieuraccenten (zelf, marktplaats)
4) 20 mm R32 Verlaging en 20 mm Spacers voor de wielen
Verder zien we wel. Ik hoop dat jullie mijn auto een beetje gaaf vinden. ik in ieder geval wel.