Thread: Nyts2005
View Single Post
  #1  
Old 03-09-2011, 18:01
Nyts2005's Avatar
Nyts2005 Nyts2005 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 154
Post Nyts2005

Hallo,


Even voorstellen:

Ik ben Niels, woonachtig in Friesland. Al een aantal jaartjes enhousiast hobby sleutelaar en dit heeft geresulteerd in het volgende:




Golf II 16v. Oorspronkelijk standaard Golf II 1.8, complete schade-GTI ernaast gehad en alles overgezet. daarna nog op smaak gebracht met o.a. "shaved"-doors, Recaro stoelen, ICE met DVD, etc. Zie foto.

Deze auto staat al een poosje stil nadat we verhuisd waren en de woning gerenoveerd hebben. Toen ik de auto vorig jaar weer de weg op wilde hebben bleken de "shaved"-doors niet meer te mogen Maar goed, wat in het vat zit bederft niet. Misschien als ik een poosje wacht mag het weer. Verder heb ik nog geen tijd kunnen maken voor een oplossing i.v.m. werk en opleiding.

Dan mijn eigen daily:




Lekker comfortabel cruisen, elke dag naar m'n werk (40km*2). Mijn eerste auto op LPG en het bevalt goed. Bouwjaar 1982.


De laatste:




Dan nog onze Jetta 1 bouwjaar 1981. Dit is de daily van mijn vriendin. Origineel een Jetta 1.5 S. Met de "S" van simpel? Er zat zelfs geen intervalstand op de ruitenwissers en als je ze uit wilde zetten moest je mikken want bleven meteen staan. Is dus aangepast. Verder maar 1 buitenspiegel, geen sigaretteaansteker, geen middenconsole, hard dashboard, geen armsteunen op de deuren, binnenverlichting schakelt alleen op de bestuurderskantdeur, blanke ramen (warm), kortom simpel. Sinds we hem hebben is e.e.a. wel geupgraded.

Begin dit jaar kleine ombouw gedaan. Van een 1.5 met 4 versnellingen naar een 1.8 met 5 versnellingen uit een Golf II donor. Een grote stap voorwaarts. Het idee erachter was dat er een LPG installatie zou komen aangezien het dagelijks tuffen op benzine de klauwen uit begint te lopen.




Op de foto zit de gasinstallatie er nog niet in, de verdamper is achter de accu geplaatst.

Recent heb ik een complete airco uit een (dichte) Golf 1 op de kop weten te tikken. En die zit er inmiddels in. Meteen maar even een zacht dashboard er in gezet. Nu nog wat elektrisch aansluiten en vullen, dan zou ie het moeten doen...

Uiterlijk is er nog wel ruimte voor verbetering Het roestmonster slaat helaas deze auto ook niet over. De voorste spatborden zijn aan vervanging toe. Verder wat kleine plekjes en een gaatje in de kofferbak bij de vulhals. Wordt aan gewerkt.
__________________
Jetta mk1 1981 ; Airco / Eberspächer B5W / CC / Alarm / Megajolt DIS / Bosch LH 2.4 / Supersprint fächerkrummer / Powersprint 60mm auspuff

Te koop: http://www.marktplaats.nl/verkopers/3866830.html
Reply With Quote