View Single Post
Old 09-09-2011, 13:52
brittjan brittjan is offline
VW Fanatic

Default Reviseren, ombouwen Kr 16V

Hallo allemaal,

Ik heb een aantal vraagjes voor jullie!
Ik heb een tijdje terug een Kr voor een appel en een ei kunnen kopen. Het blok had volgens de verkoper maar een 95000km gelopen. De cilinderkop is wel aan revisie toe, hier missen een aantal kleppen van enzovoort.. (vorige eigenaar had deze gesloopt)
Het onderblok ziet er op het eerste zicht nog goed uit, geen krassen of dergelijken in de cilinders. Een andere 16V kop heb ik al op het oog, deze zou gereviseerd geweest zijn en sinsdien niet meer gelopen hebben.

Nu is het probleem dat ik niet zeker weet wat voor kop dit is. De verkoper zegt dat hij van een golf 2 GTI van 1990 is zonder katalysator. De kop zou dus van een KR zijn. Indien deze toch van een PL of van een ABF zou zijn, zou dit dan een probleem geven? Wat is het onderlinge verschil tussen de 3 cilinderkoppen als we geen rekening houden met de nokkenassen?

Omdat het onderblok en de cilinderkop nu toch gescheiden zijn wou ik het onderblok eens te goei nalopen en de nodige dingen reviseren, kan iemand mij vertellen wat ik het best kan vervangen of op moet letten?

Verder dacht ik nog een complete pakkingset aan te schaffen voor de kop, is er verschil in prijs en kwaliteit tussen verschillende winkels (dealer en onlineshops)?

Het plan is trouwens om een setje motorfiets carburators te plaatsen op de motor.

Alvast heel erg bedankt!